Mammen_te_Hallvard Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 hei! eg går på overtid i mitt førstesvangerskap (noko som vist skal vere vanleg...*BLÆÆÆ* men no har min kjære våre heime ei periode fordi JM var sikker på at fødselen kom til og starte i månadsiftet okt/nov...noko som ikk har stemt for våra del....så kjem spørsmålet han skal ut på platforma si den 4 des, er eg heldig blir eg sattigang den 29nov vist ikkje noko har skjedd...m eg kan risikere og gå lenger oxo...m eg vil no gjerne ha min kjære heime, og han har no lyst til og bli kjnet me gullet ikkje berre reise med ein gang... han utgjer no ein stor sikkeretsrisiko vist han fer på jobb..så det eg lurte på var om nokon har våre borti det samme og kva villa dåkke ha gjort hadde dåkke våre i samme sitvasjon??? er litt frustert no...
hønsemor Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Han har jo rett på fødselspermisjon han som alle andre. Ei uke eller hva det er. Så hvis du føder den 29. nov så har han rett til å være hjemme en uke fra da hvis jeg har forstått det riktig. Da er han jo sikret en uke. Hvis fødselen kommer før så har han jo også rett på denne perminsjonen, men siden han jobber offshore så vil det ikke innvirke på hans rotasjon. Har selv en som jobber offshore og forrige gang jeg skulle føde så hadde han jobbet seg opp en ekstra tur på forhånd som han fikk byttet med den som ikke passet med termin. Så vi hadde ikke bekymringer for det. Denne gangen satser han på fødselspermisjon en uke og resten fri uten lønn. Han jobber 2 uker på og 3 av, men det er jo litt penger vi går glipp av før jul. Vi trøster oss med at en fødsel kan vi ikke få omigjen. Det er vel snakk om prioriteringer hvis en har mulighet (for vår del altså).
corleone Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Var i den posisjonen sist, gikk overtid og han skulle reise. Ble strippet til fødselen begynte natt til dagen han skulle av gårde. Fikk da en uke hjemme. Sånn er det i "olja", tøft. Men tenk om de herlige avspaseringsperiodene på 3-4 uker annenhver uke senere. Det er jo som pappapermisjon flere ganger om igjen. Min skal være ute denne gangen også når teminen kommer, men har sagt at han ikke trenger å begynne å bytte, for en vet jo ikke når de små har tenkt seg ut, kan bli overtid igjen og da vil alt styret være bortkastet. Er ikke så redd å føde alene denne gangen heller, tar med min mor dersom det skulle skje fort, ellers har han vel tid å komme seg hjem og være med på slutten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå