Murmeline Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 Og hvor gamle var de når dere oppdaget det? Kort sagt: hvilke tips har dere til oss som lurer litt?
Gjest Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Daniel var veldig urolig. Hadde kolikk som han fikk beahndling for.Men allikevel når kolikken var borte var han fortsatt veldig urolig. Skrek mye,nektet å ligge i vogna,kunne våkne etter 5 min å hylskrike,selv om vi gikk tur. Armer og ben gikk som ville trommestikker hele tiden. Ville ikke ligge på magen;hadde favorittside,og lå i en såkalt "banan"form" Han lå alltid med ene armen opp og litt ut. Knyttet nevene så hardt at vi ikke greide å vaske han inni der. Han gnidde hodet veldig mot underlaget,og gulpet ekstremt mye..5-6 skift om dagen,minst. Ammingen funket heller ikke da han bare hylte når jeg la han til brystet. Leste om det her inne og fant link til et par sider. www.kiss-kidd.no www.kiss-kiddforum.com kjente igjen sønnen vår så alfor godt når jeg leste på de sidene. Tok kontakt med spesialist i fysioterapeut på barneklinikken i oslo,fikk time dagen etter. Hun jobber sammen med manuellterapeut. Kan bare ringe rett til manuellterapeut,trenger ikke henvisning. Daniel ble bra etter 3 bahandlinger og er nå blid og fornøyd. tror jeg fikk med det meste her nå... Lykke til=)
Murmeline Skrevet 21. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. november 2006 Ok, det var jo ganske ille, ikke sånn her.. Men; hun ligger litt i bananform,har nok en favorittside, er ikke glad i å ligge på magen, har mye magevondt (ikke nok til å kalle det kolikk). Hun hyler foran puppen noen ganger, og finner den ikke selv om den er rett foran henne...(men ikke hele tiden) Men hun gulper bare når jeg ikke får til å gulpe/rape henne etter måltider, knytter ikke nevene hardt. Og hun elsker å trille tur, sover godt på dagen og på natta. Har lest på kiss-kidd sidene, og har fått time hos fysio tilfelle.., men det var lang ventetid, timen er neste uke. Er litt utålmodig bare... Noen flere??
minsin- j27.08.06, j10.04.10 Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 madelen sine symptomer var: - urolig, aktiv, utilpass - gnidde av seg håret i bakhue - sov ikke på dagen - ville bare se, sove med hodet til høyre - "skjev" i hodeformen - på siden ligger hun med hodet ned mot baken, bananform - hatet å ligge på magen gikk til manuellterapaut. vært der en gang, skal snart igjen. har blitt noe bedre men må nok ha en del mer behandling. mitt tips til dere er å gå til en manuellterapaut, det koster ingenting for barn under 12 alikevel. lykke til:)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 Endelig mamma- Prinsesse 19/9 hvor bor du??
Murmeline Skrevet 21. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. november 2006 Må man innom fastlegen for rekvisisjon, eller kan man bare ringe man.ter. direkte?
Gjest Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 kan bare ringe direkte til man terapeut. Fysioterapeut kan ikke behandle,så vil anbefale å kontakte man terapeut nå. For ellers må du jo vente ennå en gang på time hvis det er det.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Jenta mi sine symptomer: -ekstem gulping (har refluks) -favorittside -bananform -mye urolig -magesmerter -skvetten Det var fysioterapeut på HS som oppdaget det. Vært til 3 behandlinger hos kiropraktor uten effekt og 4 ganger hos osteopat med noe effekt. Siste gangen vi var der oppdaget han en låsning han ikke hadde oppdaget tidligere, og etterat han behandlet det ble dt mye bedre! Skal dit en gang til. Har også vært hos fysioterapeut 1 gang i uka- nå går vi der annenhver/tredjehver uke. Snakk med HS om det! Det er mitt råd. Kommer dere ikke noen vei der, så kontakt manuellterapeut eller osteopat selv
amadores Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 Oppdaget det ved 3 mnd. Dårlig til å ligge på magen og favoritt side. Hun var også veldig rolig, gråt sjelden og sov for det meste, bananform og skjevt hode. Også litt treg i utviklinga. Fikk opføging av fysio på h-stasjon med tips til "øvelser" hjemme. Deretter manuellterapi 3 ganger over en periode.Anbefales!!!!!! Frøkna vår er nå 9mnd og ligger godt an i utviklinga, selvom hodet fortsatt er skjevt har det rettet seg bra.
pandabjørn Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 hvem er jeg???? hvorfor sier du at ikke fysioterapauten ikke kan behandle da?? det er IKKE riktig. sønnen våres har fått 2 behandlinger skal ha den 3 behandlingen i des og han har blitt mye bedre etter å ha vært hos en fysioterapaut som er på HS..
Gjest Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 ok,godt mulig jeg tar feil=) Bare den erfaringen jeg har selv. Vi var hos fysioterapeut(spesialist)men hu hentet manuellterapeuten for selve behandlingen. Hun gjorde bare for og etterjobben. Samt ga oss øvelser ol. heller ikke hørt om andre fysioterapeuter som behandler. Men beklager hvis dette var feil,bare min opplevelse av det. Bra at gutten deres er blitt bedre da,ikke noe som føles bedre enn det.Hadde blitt gal om det ikke ikke hadde vært hjelp å få tror jeg...
Brillemamma Skrevet 21. november 2006 #13 Skrevet 21. november 2006 Bare lurer: Hva skjer om man ikke oppdager KISS?...
Gjest Skrevet 21. november 2006 #14 Skrevet 21. november 2006 da utvikler det seg til kidd. Her har jeg hentet ut symptomene på det: Konsentrasjons- og lærevansker Skrive- lesevansker Diffus hodepine, tung i hodet Forsinket motorisk utvikling Vanskelig å sykle, balansere Høydeskrekk Dårlig balanse, koordinasjon Ustabil humør (frustrasjon-sinne-utålmodighet-aggresivitet) ADHD-lignende problemer Mave/tarmforstyrrelser (forstoppelse
amadores Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 Hvis det ikke blir behandlet kan det føre til dårlig motorikk/koordinasjon , urolige /hyperaktive. De kan bli tilbakeholdne i fysisk lek fordi de ikke mestrer ballspill,sykling , skriving og tegning blir dårlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå