Gå til innhold

Prøver å pumpe på dagen for å gi på kvelden, kan dette sette ned melkeprod?

Anbefalte innlegg

Jeg er øm og kulete i den ene puppen, prøvde å pumpe i sta, men orket bare pumpe(håndmelke) i 10min.. for det var vondt og ubehagelig.. fikk ut 50ml.

Vil dette sette ned melkeproduksjonen? Vet jo at jenta suger mye mer når hun suger.. da blir puppen tom.. er det bedre å droppe pumpingen.. la henne suge tomt ved måltider og heller gi erstatning ved det siste måltidet om kvelden?

Er også redd for å få brystbettennelse

Fortsetter under...

Er det sånn at du ikke har pumpe? Jeg synes håndmelking krever nøyaktighet og presisjon for å tømme hele brystet, ganske slitsomt.. Jeg må hvertfall passe på å jobbe svært systematisk når jeg håndmelker. Det trenger man ikke å tenke på ved amming eller pumping med pumpe...

Klumper: har hatt bittelitt av dette når jeg har håndmelket ja, og også tenkt/fryktet brystbetennelse. Har heldigvis aldri hatt det, men mulig at det kan skje deg. (du får sikkert svar av noen andre:)

det jeg gjør med morgenpumping, er at jeg gir henne mat ca kl 9, og pumper etterpå til det er tomt. Hvis hun vil ha mat igjen "før tiden" etterpå, spiser hun bare litt hyppigere senere. Konsekvensen er at jeg ikke har sjanse til å komme meg ut av huset før tolv da...

Det sies at dagens melkeproduksjon er et resultat av gårsdagens etterspørsel. Så hvis du ikke tømmer brystet ofte/ordentlig nok (håndmelking + mme) kan det i teorien redusere mengde. Jeg har en regel: gir jeg mme skal jeg pumpe også, slik at mengden blir mest mulig riktig..

jeg har pumpe, men jeg får ikke til å pumpe med denne.. kommer nesten ikkeno og gjør bare vondt.. medela sin elektriske (den lille). Syns det er mye lettere å håndmelke.. men lurer litt på om jeg skal kjøpe en manuell pumpe.. mulig det er mindre ubehagelig.

Har du noen tips om en bra pumpe da?

Jeg kan anbefale deg avent sin håndpumpe, synes den funker helt fint:)

Så lenge du ammer om kvelden før du evt gir det som du pumpa ut på morningen vil det øke ja.

Annonse

Jeg trodde den var bra jeg.. Er det den minste/enkleste til Medela du har? Er kanskje den litt dyrere som er bra? Har en slarkete gammel håndpumpe fra Avent selv (ny koster denne 600kr), den knirker og bråker litt, men pumper godt. Slitsomt med håndpumpe, men slipper å få krampe i hånden,som jeg nesten får av håndmelking...

Har du prøvd å sette på pumpen på ulike steder på puppen? Det funker for meg, da melken kommer fra hele puppen, men ulike melkeganger. Jeg flytter den litt rundt etter hvert som jeg pumper, hvis du skjønner..

Og så er det viktig å passe på at brystvorten ikke står inntil pumpe-tuten, da blir jeg hvertfall sår...

Ja har den enkleste fra Medela. Tror den kostet rundt 6-700kr. Når jeg håndmelker kommer det mange stråler og jeg bruker kanskje 10min på 50ml, om morgenen kan jeg få ut sikkert 150ml på en halvtime, men når jeg har håndmelket en stund så prøver jeg å sette på pumpen og da kommer det noen få stråler en kort stund også bare mindre og mindre.. kommer mye mer når jeg håndmelker.. vet ikke hvorfor..

Kanskje det blir mer naturlig med manuell pumpe.. at man kan regulere sugetakene litt selv.

Men medela sin pumpe suger godt da.. det blir skikkelig vaakuum.. det er det jeg syns er litt vondt.. har også prøvd å flytte pupen litt rundt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...