Gå til innhold

Er dette vanlig reaksjon på vaksine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på ble vaksinert på 5-månederskontrollen fredag, og hadde feber et døgns tid etterpå. Når feberen ebbet ut natt til lørdag begynte hun imidlertid å bærsje - grønt og slimete. Tror vi skiftet på henne fire ganger den natta, og to-tre ganger de neste nettene. I tillegg går det i svært hyppige bleieskift på dagtid. Formen virker ellers fin, og hun spiser som normalt (fullamming her i gården).

Men er litt usikker hva dette betyr. Er hyppig, grønn avføring en reaksjon på vaksinen? Har ikke hørt noe om at det skal være en av bivirkningene...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min gulpet noe forferdelig etter vaksinen. Kan kanskje tyde på at magen reagerer på den.

Men jeg synes du skal ta en tlf til helsestasjonen og snakke med en helsesøster. Det gjorde jeg da han fikk en diger kul der hvor stikket ble satt. Fikk beroligende ord av hs.

Skrevet

tror ikke det er vaksinene...min hadde grønn avføring...og fikk bekje da at det kunne være to ting...enten fordøyer de maten for for slik at det blir mye galle i avføringent eller så får det for lite næring. men dette er fra gammelt av. legen sa at det er helt vanlig at avføringa på mm barn kommer i alle varianter og siden hun har hatt feber of vært litt dårlig så er det nok bare det =) går det lang tid med grønn slimete avføring så burde man kontakte legen. for farge messig å konsistens så er det helt vanlig. men ble det mye slim over lang tid fikk jeg bekjed om å ta kontakt med hs evt lege.

Skrevet

Hi, hi, for lite næring kan det iallefall ikke være - hun er en skikkelig godklump;-) Takk for svar - da ser jeg ting litt an.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...