Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 kan jeg gi min sønn på 13mnd kalktabletter?han har melkeallergi og spiser eller drikker da ingen ting med kalk.jeg ammer han litt hver morgen og kveld,men det er jo neppe nok.for det er ikke mye melk jeg har.har også prøvd å gi han nutramigen men det vil han ikke ha.så det jeg da lurte på er om jeg kan gi han kalktabletter isteden?er det noen som gjør det?
blond Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Spør legen, skal ikke finne ut av det med prøving. Voksendoser skal ikke gis til barn, ei heller deles for å tilpasses barn.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Ja det kan du selvsagt. Men du må bruke de som er til barn. Barn over to år skal ha 800 mg kalsium i døgnet. Jeg har lett og lett etter barn under to med regner med det er 600 mg. Problemet er at du som selges på apoteket som jeg har sett-weifa innh aspartam og det anbefales ikke barn under 3 år. Du kan bruke den fra helsekost. Du kan også bruke rismelk og soyamelk med tilsatt kalsium. Uansett anbefaler jeg deg å ta kontakt med en ernæringsfysiolog slik at du vet at barnet får sine ernæringsmessige behov dekket.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå