Gå til innhold

twilightmorgen:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm, ka-ping, det var kanskje ikke det ka-ping-mannen ville at JM skulle si? Vi har slitt litt med det selv siden bekkenet mitt tydelig har bestemt seg for å løsne midt foran - sex blir ikke mye gøy da har jeg funnet ut... Men Gubben hevder nå å ha erfaring for at det blir bra igjen når ungen først er blant oss - vi har jo en fra før...

Han er forresten også utdannet kokk, som alle de andre mennene over her - er vi en velfødd gjeng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gubben lager god mat, men er også velutdannet på næringsteori og kostholdssirkelen... så grunnen til at jeg er tjokk er stoffskiftet og en litt lei hang til potetgull.

Skrevet

Driver med juleforberedelser jeg...tar ingen sjanser, det meste skal være klart til desember...tror min kjære får litt panikk hvis han skal skrive julekort osv i år :o) Men...det jeg lurte på er om noen har en god pepperkakeoppskrift? Kjøpte de morsomte formene da jeg var i Italia i sommer (er vel og merke pastaformer, men i Norge funker det fint som pepperkakeformer). Skal gi de, en boks med pepperkaker og pepperkakeoppskrift fint skrevet ned på rød papp til et par venninner. Noen som har bra oppskrift å dele?

Skrevet

Her er det jeg som har vært kokk da, ikke mannen;)

Mannen min er sveiser han, og hans lovehandels er ikke å finne lenger. Syns det er synd når han blir for tynn, for da legger jeg bare på meg... ikke bra!

Svamp: Jeg er også ganske redd for det der med seteleie......... Jeg har ikke noe lyst på ks, men hvis det viser seg at denne gutten har bestemt seg for å komme med stjerten først så er det mulig jeg kommer til å være ganske bestemt på at de skal hjelpe meg på ett eller annet vis. Dattera slutta å komme ut når hun skulle komme ut med hodet først og er derfor skeptisk til å prøve på vanlige måten hvis han ligger i seteleie. Men dette er andre gangen og de legger seg ofte med hodet ned senere (søstra mi festa ikke hodet før fødselen), så det er mulig at det ikke trenger være noe problem. Men jeg syns det er greit at jeg får oppfølging, og muligens røngten for å se om bekkenet mitt klarer gutten.... Er spent på hvor lang tid det tar før jeg får time da... Noen som aner??

Skrevet

Ka-ping: det fines andre former for sex enn samleie, men det vet jeg at du vet:) Hehe. Det er slike former vi har praktisert siden august.

angående snuing så har jenta ligget med hodet ned, laaangt ned i bekkenet, i over en måned nå, men det var ikke festet på sist kontroll. Med 19 dager til termin håper jeg å få beskjed om at det er festet snart:))

Skrevet

Hanne: litt av problemet er vel også at jeg ikke bør få så mye orgasme heller pga modningskynnerne... og jeg gidder ikke å bare gi blowjobs i 7 uker heller, det blir for drøyt...

Er så spent forresten, bare 19 dager igjen til jeg blir "tante"! woho!

Skrevet

Så artig å bli tante snart da ka-ping! Er det din søster/bror eller mannen din sin side? Bor de i nærheten så du får truffet vidunderet som kommer snart?

En venninne av meg fikk på fredag, en nydelig liten pike, i seteleie. Hun kom som en rakett, fødselen hadde gått som en drøm...til trøst for dem som har små nurk i magen som enda ikke har snudd seg. Behøver kke være krise om de ikke snur seg heller altså!

Er det ingen med pepperkakeoppskrift her? (se mitt forrige innlegg...)

Skrevet

Tante sto i hermetegn... for når bestevenninna mi (Hanne) skal ha baby så blir jeg jo litt tante? Hun er i hvert fall "tante" til lillejenta mi! :)

ang. pepperkakedeig så kjøper jeg ferdig. Alt annet av julebakst lager jeg deigene til selv, men ikke pepeprkakedeig :)

Skrevet

Nei, det er vel da viktigheten av husarbeid som forspill for alvor viser seg... Får selv noen inmari vonde kynnere av alt som faktisk er moro, så her er det rimelig tørke, ja. For oss begge!

Her har Lille Torpedo sovnet søtt på sofaen, så mammaens humør er noe bedre, fikk meg til og emd en liten lur selv i sted. Nå skal jeg jobbe litt tenkte jeg, for når LT våkner skal vi helt til butikken (200m)! Men er fortsatt utrolig lite jobb-motivert, er kun i humør til å tenke jul! Beklager, Stinemor, har ikke noen god pepperkakeoppskrift her, men hvis du kan vente til helga vet jeg at mamma har en knallgod en? Planlegger Bodøtur eller at hun kommer opp hit en tur, mest for å få slappet av litt uten 100% LT-ansvar. Nå har nemlig hun _også_ begynt å skumle om at jeg bør be om en delvis sykemelding...

Skrevet

Åh...sånn sett altså :o) Leste visst litt fort...hehe. Blir nok veldig koselig å bli "tante" da!!

Skrevet

Jeg og lilletrollet blir hentet av ka-ping-mannen når han er ferdig på jobb, da skal vi inn til sentrum og handle mens ka-ping-mannen leverer restene av garasje-innholdet på gjenbruksstasjonen. Jeg må innrømme at jeg er litt spent... kan bli en interessant handletur når en tur opp og ned trappa hjemme er nok til å sette igang kynnerne!

Sponge: jeg er veldig enig med din mor om at du kanskje bør vurdere å trappe litt ned...

Skrevet

ka-ping - det der høres ut som spenning man kan klare seg uten. Og jeg minner om arbeidsdelingen mellom oss; det er _jeg_ som maser på _deg_. Forstått?

Skrevet

vel, sånn som du holder på så syns jeg snart rollene er på vei til å skifte...

men akkurat spenninga idag må jeg nesten ta på meg - ungen skal ha mat vettu :) og det går jo heldigvis an å sette seg ned på butikken også. så lenge jeg ikke stresser og slipper å bære posene så går det nok greit.

Skrevet

Da er jeg tilbake på jobb... Angre, angre. Skulle blitt hjemme, men jeg "hakke tid"!!!! Blodtrykksfall og nesten besvimelse på legekontoret, ei bedøvd høyrehånd(inkl.fingrene) og vondt!!!! Bedøvelsen holder på å gi seg...

Skal stå i butikken på slutten av dagen i dag, samt at det er jeg som har stengevakt..., masse sykdom og sjefen borte i møte. Mrsmt!

Skrevet

Synes ikke jeg gjør annet enn å bruke opp avspasering (har vel fortsatt tre uker til gode) og sykedager, samt telle ned til jul - det har jo fått en "dobbeltbetydning" i og med at jeg går rett fra juleferie til permisjon. Har jo ikke akkurat noen fysisk slitsom jobb, og kollegene er helt himmelske - jobber sammen med bare mødre, for å si det slik, så jeg blir tatt så godt vare på atte. Men skal se det litt an, OK?

Anbefaler kakaostopp under handleturen;-)

Skrevet

hvorfor bruke opp all avspaseringa når du kan sykemelde deg istedet? og NEI jeg er ikke en trygdesnyter, men det er faktisk lov å ta en liten prosent sykemelding som gravid når en er såpass langt ut i svangerskapet, alenemamma i prasis i uka, og sliter litt med en del småting.

Skrevet

Stakkars deg da liten2, håpe du føler deg bedre snart! Godt at hånda er reparert da, så er du ihvertfall ferdig med det!

Skulle bare en tur ut i postkassa nå, og jammen bæsja ikke en fugl på meg!!! Hva er oddsen? Det samme skjedde den høsten jeg begynte på videregående, men da hele tre ganger faktisk! Da hadde jeg stjelt måkeegg like før, så regnet med det var straffen fra fugleverdenen...men hva har jeg gjort nå?!?

Teller forresten kynnere i dag, bare for moro skyld...stod opp kl 10, og har hatt 60 stk til nå. Noen bedre? Ikke alle like vonde, men mange er utrolig intense....sukk...45 dager til termin virker veldig lenge....har jo hatt det som dette i en uke nå, tviler liksom på det bare plutselig gir seg!

Skrevet

Takk for det. Det kan jo bare bli bedre fra nå, vel....?!:-)

Misunner ikke dere som sliter med alskens plager. Jeg må si jeg har vært veldig heldig med begge svangerskapene mine. Halsbrann og ørlite kjenninger i bekken er det jeg har "slitt med" og det er jo ingenting i fht mange her.

Legen spør på hver kontroll om jeg har kynnere også, men det vet jeg ikke hva er engang...

Skrevet

Jeg tenker egentlig hver dag at jeg er veldig heldig i dette svangerskapet også jeg (forstå det den som vil).

For selv om jeg har bekkenvondt, er i halv stilling (med ei datter som for tiden gjør at det er enda mindre), har kynnere, leggkramper og lite søvn så er jeg i fin form! Hehe, hjernen er en snedig sak!

Jeg har gjort litt i huset i dag;)

Stolt, siden jeg har vært i kjelleren til og med!

Skal ned igjen etterpå siden mannen min ikke er hlet stø på dette med å vaske klær da (ekstra irriterende når jeg ikke kan gjøre det selv siden det ligger i kjelleren). Det er egentlig mitt område, så tar han gulvvasken. Jeg var nede i ste for å hente opp babyklærne som han hadde satt på i går (og lagt i tørketrommelen så jeg bare kunne brette alt i dag) så var ikke klærne tørre. Dette fordi tanken og filteret var fult og han hadde prøvd å tørke det på "skåne" i 30 min... det holder jo ikke. Men han prøvde, og jeg fant det ut nå før han var hjemme og da klarer jeg ikke være irritert til han kommer hjem;)

Hva skal folk spise til middag i dag da?

liten2: det er ikke noe gøy å måtte jobbe når man egentlig hadde hatt best av å være hjemme å slappe av litt!

Skrevet

Jeg har forresten helt glemt å nevne at jeg har blitt nummen på en flekk på magen........... Midt mellom solar plexus og navlen. Veldig mystisk;) Jeg kom ikke på at jeg hadde akkurat det samme med dattera før jeg fikk denne flekken tilbake nå for ca 2 uker siden.

Skrevet

nam... klementiner... jeg er hekta!

Skrevet

Ka-ping: lurer på en ting du skrev lenger oppi her. HVor har du det fra at orgasmer og kynnere henger sammen? Slik jeg forstår det er den eneste sammenhengen at de begge er sammentrekninger av livmoren, men at hyppige orgasmer ikke har noe med verken kynnere eller modningskynnere å gjøre.

Skrevet

Var faktisk jordmor som sa det, da jeg ringte og spurte om det med sexen idag (gubben som gjerne ville jeg skulle sjekke, det er litt tidlig å sette igang fødsel mente han,og jeg er jo forsåvidt enig). Siden jeg har modningskynnere var det greit at livmor fikk så mye ro som mulig framover. Det inkluderte orgasmer sa hun. MEN da jeg pratet med ka-ping-mannen om dette idag så mente han at det neppe var farlig om vi foretok litt dynegym fra uke 36-37 og utover :) Så kanskje slipper jeg å gå 2mnd uten action likevel?

jeg lurte forresten veldig på dette selv... kanskje det er noe annet nå når det viser seg at livmortappen min faktisk ER forkortet? At sammentrekningene etter orgasme kan forkorte den enda mer? Ikke vet jeg... var bare så dum å stole på jordmor sitt råd her...

Skrevet

Jeg sier ikke at du IKKE skal stole på rådet, lurte bare på hvor du hadde det fra. Har, som du vet, ei venninne som studere medisin og da jeg spurte henne sa hun at det eneste som, i sammenheng med sex, kunne modne livmorhals var sæd. Jeg spurte da også spesifikt om orgamser siden dette er sammentrekninger i livmoren.

Ikke rart gravide er forvirra når det eksisterer så mange motstridende beskjeder.

Skrevet

Jeg har hørt at hvis man har regelmessig sex(vet ikke hvor regelmessig altså!) så kommer oftest barnet etter termin..............................

Vær så god bli sprø;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...