Gjest Skrevet 21. november 2006 #1 Skrevet 21. november 2006 God morgen jenter. Åssen er formen? Klare for en ny dag? Syntes dagene flyr så fort her jeg nå. I dag har jeg 50 dager igjen til termin!!! Ute pøser det ned, grått og trist. Ikke særlig oppmuntrende.... Ellers er det jobb om 1 1/2 time.... Ingen store planer i ettermiddag. Enn dere???????
SpongeBob Skrevet 21. november 2006 #2 Skrevet 21. november 2006 Hadde jo store planer om jobb i dag, men har tilbragt natten med febersyk LT som har vekslet mellom å _bare_ ville kose (= helst oppå mamma) og å stå på hodet i senga. Nå er han i strålende form, ser det ut til, men jeg er totalt kake. Så vi er hjemme - "Finding Nemo" er i gang og jeg skal ha meg en stor kopp Zoegas-kaffe om et øyeblikk. Håper dere har en bedre dag enn jeg har, kikker vel innom innimellom for å se hva dere driver med:-)
SpongeBob Skrevet 21. november 2006 #3 Skrevet 21. november 2006 Forresten, 1D - ville spørre deg hva du mente om lillingen som lå med rumpa ned. Når er det de tar vurderingene? Altså KS/setefødsel, går jeg ut fra det er spørsmål om. Det er nemlig min nye angst, selv om jeg bare er 31 uker på vei er Knotten så mobil der inne at jeg har fått panikk for at han skal slå seg til med rumpa ned. For med det hodet kommer han _ikke_ ut av mitt bekken "feilveien", for å si det slik... Så hva har du fått beskjed om? Angst er sikkert helt teit så tidlig, men sist la LT seg jo med hodet ned i uke 27, og ble der! Vet jo at de snur seg senere i 2. svangerskap, men...
bobby - nr 2 i juli Skrevet 21. november 2006 #4 Skrevet 21. november 2006 Heihei, jenter! Her blir det jobbing hjemmefra i dag. Får så vondt i ryggen av kontorstolen, så tenkte å prøve sofaen med bærbar pc i stedet. Spørs om det blir like effektivt, da... Må nedom jobb seinere i dag for et møte. Har heldigvis en veldig fleksibel jobb og er 40% sykemeldt, så da har jeg mulighet til å jobbe hjemme når jeg vil. Håper dere får en fin dag!
Gjest Skrevet 21. november 2006 #5 Skrevet 21. november 2006 Full fart og stormende jubel her.... Lå leeeenge idag. Begynner 9- ikke 08.30 som ellers på tirsdager, og det betyr over 1 time lenger i senga(!) enn vanlig. "Storebror" gjør store framskritt i slutte-med-bleie-prosjektet, og sov natta over uten bleie uten uhell igjen.(2.gang) Stolt som en hane, selvfølgelig. Skulle bare mangle;-) Blir kort dag på jobb idag, skal til legen og fjerne en "granulom" i hånda om et par timer, så det spørs hvordan resten av dagen blir.
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #6 Skrevet 21. november 2006 God morgen, jenter Været her er nydelig - lettskyet, vindstille klar og deilig vinterluft. Gubben tente opp i ovnen før han dro på jobb idag, deilig å stå opp til knitringen og vissheten om at jeg slipper å stå på huk og fyre selv. Det er vondt... Formen min var like bedriten igår som den var i helga, men foreløpig idag virker det som om kroppen har stabilisert seg litt. Men jeg har lovet gubben å ringe jm for å prate litt, og å begynne å pakke sykehusbagen Snille manenn min, han er veldig opptatt av at jeg skal ta det med ro, og selv om han ikke akkurat bidrar stort til husarbeidet så presiserer han stadig vekk at JEG ikke skal gjøre noe. hehe... mannfolk
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Ikke noe som å stå opp til et ved-oppvarma hus. Du får passe på deg selv nå da, Ka-Ping. Du skal se jeg får rett i spådommen min om at du får et 2006-barn.... Tippa vel noen og 20.desember i høst på en tråd her jeg....
DiddiDaddi Skrevet 21. november 2006 #8 Skrevet 21. november 2006 Godmorgen jenter ) Utrolig nydelig dag i nord! Skulle gjerne kommet meg ut på en lang tur, men det er fint å kunne kikke ut på fint vær også. Merker det går mot vinter her ja, nå begynner det å mørkes allerede i 15 tiden...ikke lenge til solen tar seg en pause! Har tatt min siste tbl med riehemmende i dag, er jo 34+0 i morgen ) Deilig å ikke proppe kroppen og babyen full av medisin, men formen er heller laber! Det har den forsåvidt vært siden jeg var til CTG registrering og sjekk på sykehuset sist tirsdag...har hatt sterke sammentrekninger hvert 2-10 min i en uke nå, er ganske umulig å fungere! Begynner å bli ordentlig øm i magen, og rett og slett ganske sliten...skal det være sånn til termin er det fare for galskap her! Det var dagens syting...kunne jo vært mye værre ) Nå venter istedenfor god frokost og en deilig kopp espresso! Ha en fin dag jenter, og ta vare på dere selv og nurkene )
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #9 Skrevet 21. november 2006 Det ringte på døra nettopp, og der sto en kjekk ung mann og sa "jeg kommer for å levere noen hvitevarer til Dem, frue" hihihi... og så fikk jeg et stort kyss
fikk prins 11.01.07 Skrevet 21. november 2006 #10 Skrevet 21. november 2006 hei hei...og god morgen...eller skal jeg kanskje si god formiddag snart...vel vel...jeg må jo bare si at jeg er enig med smaskeli....det går fort dette her...kun 50 dager igjen til termin...heyyy...glemte å si det igår...var på kontroll forrige uke og da fant vi ut at lillegutt har snudd seg allerede...hodet ligger godt ned i bekkenet sa legen...hmm...spennende det da...det var sånn forrige gang også...med datteren min...hun også snudde seg tidlig... jeg har merket at jeg er utrolig mye mer trøtt på morgenen nå enn tidligere...er på nattbesøk på do nå og merker at han trykker godt ned...våknet i natt og holdt nærmest på å tisse på meg...offameg..hihi..jaja... =0)
DiddiDaddi Skrevet 21. november 2006 #11 Skrevet 21. november 2006 Oioi, er det til det nye kjøkkenet? Så artig å få så mye nytt før jul da ) Ikke slit deg ut nå, la andre gjøre jobben!
Gjest Skrevet 21. november 2006 #12 Skrevet 21. november 2006 ka-ping Ta det med ro og la andre gjøre jobben. Har du bestillt kjøkken?
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #13 Skrevet 21. november 2006 Gubben jobber på byggevareforretning, vi har bestilt hele kjøkkenet derfra. Han er tilfeldigvis også den som kjører ut varer... må innrømme det var litt fint å stå og se på mannen min som hektet av og på lastestropper, kjørte krana, klatret opp og ned fra lasteplanet med den spretne rumpa si... hehehe... Han har gått ned en hel str i klær og måttet ta in 3 hakk på beltet sitt siden han begynte i ny-jobben i sommer. Han har ikke gått ned noe særlig i vekt, men det er ikke noe rart siden muskler veier mer enn lovehandles... Han blir jo kjekkere og kjekkere, mens jeg blir større og større og mindre og mindre sexy urettferdig! Men selvsagt - flott å ha noe deilig å se på i disse tider
fikk prins 11.01.07 Skrevet 21. november 2006 #14 Skrevet 21. november 2006 ja....helt enig med de andre jentene her...vær forsiktig ka-ping...vi holder på å bygge ut kjøkkenet...eneste jeg gjør er å rydde..ingen tunge jobber her på meg...det er litt riski... =0)
fikk prins 11.01.07 Skrevet 21. november 2006 #15 Skrevet 21. november 2006 Du er heldig som kan nyte utsikten av din mann mens han jobber...mannen min er kokk...hehe...lovehandles der også ja..hiihi
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #16 Skrevet 21. november 2006 Slapp av, jenter! JEG skal jo ikke bygge kjøkkenet Jeg har en mann og en far som jobber som bare det med kjøkkenet, mens jeg peker og bestemmer farge, og rydder bort innholdet i skapene. Heldigvis rakk jeg mesteparten før disse modningskynnerne virkelig satte inn. Nå sitter jeg i en stol, går litt fram og tilbake, rydder litt papirer og hiver en kubbe inn i ovnen. Og det skal jeg gjøre ei god stund framover!
fikk prins 11.01.07 Skrevet 21. november 2006 #17 Skrevet 21. november 2006 forresten...flere som har babiser i magen som har snudd seg allerede??
DiddiDaddi Skrevet 21. november 2006 #18 Skrevet 21. november 2006 Hehe...høres flott ut ) Ikke så ofte en kan oppleve å få et sånt besøk! Han synes nok dessuten at du ser flott ut som gravid, former er jo også sexy, ikke bare spretne mannerumper )
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #19 Skrevet 21. november 2006 venter prins: mannen min var kokk fram til han omskolerte seg Nå er han kroppsarbeider på en helt annen måte, han stortrives med det han gjør og han har det mye bedre fysisk også. Men heldigvis kan han fortsatt lage mat! Ka-ping-knøttet har ligget med hodet ned i 2-3 uker nå. Den siste uka har hun vært veldig glad i å bore hodet ned i bekkenet... det er ikke festet enda, men ævve det gjør vondt når hun trøkker seg nedover!!!
DiddiDaddi Skrevet 21. november 2006 #20 Skrevet 21. november 2006 Jenta mi snudde seg for noen uker siden, og hun er dyttet dypt ned i bekkenet pga mange kynnere. Krysser fingrene for at hun dermed ikke klarer å snu seg igjen )
fikk prins 11.01.07 Skrevet 21. november 2006 #21 Skrevet 21. november 2006 oki...ka-ping...mannen min driver kantine på akershus festning og selskapslokaler i helger og kvelder...han har jobbet veldig mye siden han startet der...så han har gått ned i vekt..men han er ikke tykk heller...jeg digger lovehandlesene hans jeg altså....han har vært flinkere til å ta seg fri nå da...nå pusser vi også opp kjøkkenet..og det må være ferdig til jul..kremt....og det blir ferdig til torsdag faktisk...jippi...håper at du også er forsiktig med for mye løfting...hodet har ikke festet seg her heller, men det er ubehagelig med presset merker jeg..nå tenker jeg jeg skal begynne å pakke inn det jeg har handlet av julepresanger...nok å drive med hver dag her...hihi..
bobby - nr 2 i juli Skrevet 21. november 2006 #22 Skrevet 21. november 2006 Så kjekt med nytt kjøkken, da, Ka-ping! Vi pusset opp hele leiligheten da vi flyttet inn for snart tre år siden. Synes vi har det kjempefint! Kunne gjerne vært litt større, da, vi har bare 44 kvardat, så blir trangt når lille-baby kommer, men det får gå. Har nå fått plass til både stellebord og senga. Her har babyen lagt med hode ned lenge, og det har vært festet i minst fem uker, i følge legen. Blir spennende med til neste jordmor-time, håper hun er enig med legen. Stoler liksom litt mer på jordmor enn lege når det gjelder leie til baby. Har klart å jobbe kjempeeffektivt med hjemmekontor i sofaen i dag, stolt! Nå har jeg lunsjpause og bimmer litt, kan jo ikke bli helt utenfor :-) Ha en fortsatt fin dag, jenter.
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #23 Skrevet 21. november 2006 Snufs... snakka med jm nettopp, hun mente at siden jeg har disse modningskynnerne og livmortappen er flata ut (blitt kortere enn den vanligvis skal være i uke 34 altså) så bør vi holde oss unna sex ei stund Faen så urettferdig!!!
DiddiDaddi Skrevet 21. november 2006 #24 Skrevet 21. november 2006 Har hatt sexforbud av samme grunn siden uke 23 jeg...her er det fullstendig tørke!!! Så føler med deg!
selfangerkjerringa Skrevet 21. november 2006 #25 Skrevet 21. november 2006 ja da har vel ikke jeg noe å klage på, hehe... det er bare det at jeg er litt sånn kjerringa-mot-strømmen - når jeg er gravid vil jeg ha sex HELE TIDA... de fleste andre gravide klager over manglende sexlyst og en gubbe som er for pågående.. men her er det jeg som er masekråka, hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå