Gå til innhold

Noen som har noen råd?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå blitt gravid med nr. 2 og har et barn på 11 mnd fra før. Jeg er ekstremt usikker på hva jeg vil, enten beholde barnet eller ta abort. Jeg har fått time på sykehuset til å ta abort i morgen. Derfor så haster det litt å bestemme seg. Dette bestilte jeg fordi jeg nå skal begynne på studiene igjen etter ett års permisjon, og syntes det passet dårlig med et barn nå, men når passer det egentlig?

Jeg bor og er forlovet med far til "begge" barna, og far vil helst ha barnet, men jeg er redd han ikke vil stille så mye opp når barnet er lite.

Jeg har jo lyst på flere barn senere, og da synes jeg at det liksom blir for dumt å velge bort dette for så å kanskje få et barn om et år eller to.

Noen som har vært i samme situasjon og har noen gode råd?

Fortsetter under...

Jeg har nesten vært i samme situasjon. Et barn passet meg veldig dårlig, og jeg var veldig i tivil om hva jeg ville. Fornuften sa abort og følelsene mine ville det motsatte. Nå er jeg i min 20 uke og venter på verdens beste lille prinsesse:) Barnefaren støtter meg apsolutt ikke, han ville jeg skulle ta abort. Men det er veldig viktig å følge sine egene følelser, ellers blir valget feil for deg, og en abort er tøft å leve med, ihvertfall hvis det var det du egentlig ikke ville.

Lykke til:)

Klemmer

Hei!

I denne situasjonen er det selvsagt bare du som kan ta den rette avgjørelsen. Men det virker på meg som om du i hjertet ditt allerede har bestemt deg for å beholde barnet... Når passer det egentlig, sier du, og det er jo nettopp det! Det er alltid noen faktorer som gjør at det ikke passer! Jeg valgte på et tidspunkt i livet å ta abort, men var ikke i samme situasjon som deg, hadde ingen fra før. Det er mange år siden, og det var det rette valget for meg da. Nå er jeg lykkelig og planlagt gravid med mitt første barn, og vil gjerne ha flere. Jeg synes det er ekstremt viktig at man får tatt en utdannelse, men dersom du er innstilt på det, så ser jeg ikke noen grunn til at du ikke skal klare å fullføre studiene, selv med to barn! Du er ikke den første. Og du kommer jo godt i gang med vårsemesteret før nr. 2 kommer til verden. Du er sammen med barnets far, og han vil at dere skal beholde barnet, og du får heller bearbeide ham slik at han kommer til å stille opp for deg og barna. Utgangspunktet burde være bra.....er sikker på at du ikke kommer til å angre.

MEN, om du allikevel skulle velge abort, så må du ikke bebreide deg selv, og huske at det kommer flere sjanser. For det gjør det!!

Lykke til, uansett valg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...