Gå til innhold

Oktober: 1 mnds kontroll..


E & A mamman :-)

Anbefalte innlegg

Var idag på månads kontroll. Aminda hade blivit en stor jenta på hela 5,3 kg o 58,4 cm. Hade med andra ord gått upp 1,4 kg o væxt 7,4 cm sen hon føddes før 6 veckor sen.. Ja ja.. de væxer fort så det ær bæst att njuta av tiden så man hinner med allt.

 

Fick æven 5 st vaccinsprutor idag så hon e lite spak.. Men det ska nog gå fint. Trots att mamman fællde stora tårar sammen med lillebrorn då vi såg Aminda skrika.

 

Ngn annan som vart på kontroll...??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, vokser de så fort ja ;) Derfor jeg merker at lille gullet sine klær "krymper" allerede ja, he-he!!! Hun er 4uker i dag, vekten nærmer seg 5kg. men vet ikke hvor lang hun er blitt, 2uker til kontroll enda....

 

Synes synd på de og alle sprøytene de må ta ja :( Sikkert værst for oss Mammaer nesten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på 6-ukers kontroll til torsdag denne uken. Blir spennende! Jeg får bare vite vekt jeg da... Lillejenta er nemlig født med hofteskade, og ligger i pute. Dermed kan de ikke strekke ut beina hennes for å måle lengde... Litt kjedelig!

Får man vaksiner på 6ukers kontrollen? Husker ikke det fra sist jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vacciner. Bor i USA så de får vacciner på helt andra tidspunker hær æn hemma i Norge. Har tar de æven sprutor såsom Hep B o Strecctokopp ett eller annat. Har før mig att man tar førsta vaccinationerna hemma i norge vis 3 mnds ålder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vaksiner på 6ukers kontroll ja, i låret tror jeg... Husker ikke hvilken men vet at min snuppe da i tillegg må ta en til HepB vaksine og da siden pappaen er tyrkisk og vi ofte drar dit... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi også vært på 6ukers kontroll!

Snuppa var 5,4kg. Opp 1kg siden fødselen! (Vi får ikke målt lengde enda på 4mnd da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØnnen min fikk ingen vaksiner på 6 ukers kontroll. Men på 3 mndr.Gruer meg alt. Stakkars gutt...

6,5 kg og 57 cm forresten. Skulle trodd vi gav ham gjødsel i melka...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, jeg ser at de fleste babyene har lagt på seg mer enn min.. Han var 3900 gram ved fødsel, og veier nå 4700... Men, han lider ingen nød.. Min første vokste også sakte de første månedene, før han plutselig raste ivei da han var ca 6 mnd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...