Gå til innhold

Oktober: Sluta amma???


E & A mamman :-)

Anbefalte innlegg

Vet inte hur jag skall gøra. Sen min lille solstråle føddes har hon plagas av otroliga utslett på kroppen.. samt skorv i hela hårbotten. Fick idag svar på att hon ær allergisk mot proteinet i mjølken. Puh! Så jag måste alltså sluta æta allt som innehåller mjølkprotein. Vilket ær ganska mycket. Var igenom samma sak med førsteman vilket slutade vældigt jobbigt. Fick aldrig i mig ordentligt med mat o vitaminer. Han forsatte o skrek. Beastømde mig att gå før ersættning. Han blev genast bættre. Kænner att jag orkar inte en veva till med lille solstrålen min.. Hon har gått upp fint i vikt o ær annars relativt glad och førnøjd. Skall jag tænka lite ego och sluta amma eller ska jag tænka før hennes bæsta och amma. Kan visserligen inte sluta amma føræn hon tar flaskan helt.. men kænner mig helt kluven. Amma ær eg det bæsta før barnet. Då får i sig allt de ska ha. Magen skøter sig fint med regelmæssig avføring. Ersættning ær ju i sin tur inte fel det heller.. innehåller alla dess saker den med. Slipper oroa mig før om hon får i sig mjølkprotein o får dessa utslett som bara kliar. Nackdelen ær att man måste gå upp och gøra flaska klar på natten då man annars bara kan slænga fram puppen i sængen o kosa vidare i halvsømne. Samt att avføringen blir lite segare. Har intryck från det då jag inførde ersættning till førsteman i alla fall.

 

Kænner mig lite dum oxå att sluta amma... lite som en dålig mamma. Men varfør?? Jag væxte upp på ersættning.. blev ju en fin person jag. Lille sonen min fick bara MM till han var 3 mnd o han e værldens finaste o ligger mycket bra i sin utveckling. Ær det ammepress eller latskap tro.. Hmm..

 

Hjælp mig snælla med kloka o bra råd. Mannen min sæger bara att jag gør som jag vill. Å, det førstår jag væl. Men det e ju inte det jag vill ha hjælp med utan vad ær det bæsta før sistuationen.

 

Koz,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vokste opp på mme og det gjorde eldste jenten min og (betennelser osv. STRESS og AU) Jeg er såååååååååååååå stolt denne gangen fordi ammingen går bra, det er jo en god "selvfølelse" å klare ammingen... MEN, om du ikke får nok næring i deg selv ved å unngå melkeproteiner og det blir mer "jobbit" enn gøy så ville jeg gått over til mme, som du sier: Vi må NYTE de mens de er så små!!! Og det blir menneske av hun på mme og ;) Her er hva som blir valgene da:

 

- amme og unngå melkeproteiner

 

-gi mme, men da blir det jo koking av flasker og litt jobb der + at det koster en del peng.

 

Kan ikke ta valget for deg, det er du som har vært gjennom det før så du har vel kanskje en magefølelse for hva du velger???

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...