Gå til innhold

Hvorfor bli flaskesmokkene seige etter koking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker avent flasker og flaskesmokker. De vaskes i oppvaskmaskina etter bruk og kokes i kasserolle etterpå, men de blir veldig blassne og litt seige...hmm Noen som vet hva grunnen kan være?

Har prøvd flere kasseroller og prøvd og kokt smokkene lengre uten at det hjalp..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du smokken i oppvaskmaskina? kan hende de reagerer på pulveret?

leste en plass de ikke skulle ha for sterke såpemidler på seg...

Skrevet

Flasker og alt som hører til skal visst ikke vaskes med antibaktrielt vaskemiddel (eller for sterkt) så det kan jo hende det er no sånt som blir brukt i oppvask maskinen...jeg vasker flaskesmukkene for hånd med vanlig Zalo og bruker sånn lang tynn flaskekost godt inni flaskesmokken...skyller de og koker de i ca 5 min etterpå...etter jeg begynte med det har jeg ikke hatt problem med seige smokker:)

Skrevet

Har lest (og erfart) at flaskesmokkene blir fort ødelagte hvis de vaskes i maskinen.

Skrevet

De blir seige og ofte gule når de blir vasket i oppvaskmaskinen, men det er ikke noe farlig og vaske de der..må bare byttes oftere.. De skal også ikke kokes mer enn max 5 min, koker de lengre blir de seige..

Skrevet

jeg har samme flaskene og opplevde det samme.

Men hvis du bruker zalo og en oppvaskbørste og børster den litt før kokinga blir det borte.

Skrevet

Belegget ja, men ikke seigheten.

Skrevet

Jeg bruker også bare avent, men har aldri opplevd at de blir seige. Har ikke oppvaskmaskin, så jeg vasker flasker og tilbehør med salo og så koker jeg alt. Smokkene blir mer gråe, men ikke seige. Virker like godt selv om de blir grå. Så jeg vet ikke hva grunnen er, men det kan være oppvaskmiddelet. Det er jo kjempesterkt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...