Gå til innhold

Tåran renner...er jeg selvopptatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei søster som har to barn,på 2og og 6mnd.Når hun hørte at jeg var gravid tok hun ikke noe kontakt med meg men nå i kveld ringte hun og fortalte at hun var gravid.

Skal ha to mnd etter meg.Jeg holdt på lenge får jeg ble gravid og dette er kanskje første og siste ungen min.Når får hun all den oppmerksomhet hun vil ha igjen.

Hva er deres meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mener at hun burde iallefall gratulert deg... Litt sjalusi ute og går? Kanskje hun er av typen som ikke tåler at andre får mer oppmerksomhet enn henne? Jaja, gled deg over din lille du, og det er jo gøy å bli tante og :)

Skrevet

jeg forstår deg veldig godt .

slet i 5 år med nr 1 trodde aldri vi skulle få barn , så kom min bror og skulle ha nr 2 og alle ble så glad og jeg følte meg tilsidesatt også av min bror og kona.

etter nr 1 brukte vi ikke noe og nå skal jeg ha nr 2 blir 13 mnd mellom de.

jeg er glad for mine så kan de bare ha det så godt med sine til de ser min lykke også . men det er sårt

Skrevet

ville kalt henne selvopptatt jeg da..

herregud..din egen søster kan ikke få seg til å gratulere deg når du er gravid...spesiellt dårlig gjortt om hun vet det er vanskelig for deg å bli det...

dårlig søster på det punktet....

Skrevet

Jeg henger meg på det Kine sier, at søsteren din er den som er selvopptatt. Det er ikke så lenge siden hun fødte sin siste unge, og at hun ikke klarer å glede seg over at du har endelig blitt gravid er ikke bra!

Jeg kan fortelle såpass at når jeg fortalte min søster (som har 1 barn fra før) at jeg var gravid, så ble hun så hoppende glad, og hun spurte meg faktisk rett ut om jeg ville at de skulle vente med nr.2 en stund til..

Dette fordi da ville hun ikke ta fra oss oppmerksomheten ved å få vår første. Hun visste at vi hadde prøvd en stund, og jeg vet også at hun har prøvd en stund for å få sin nr.2!

Jeg synes det er lov å reagere som du gjør, og jeg føler med deg!

Men det er faktisk veldig gøy å bli tante også, så jeg håper dere kan finne ut av det dere søsken i mellom.

Skrevet

tusen takk...til dere alle.Jeg er jo glad for at jeg blir tante.Men mener hun kunne kanskje ha vente.Hu har ikke noe problem med og bli gravid og dette er kanskje eneste ungen jeg kan få og det vet hun.

Hun vil bare ha alt oppmerksomheter som vanlig og den får hun.Kanskje jeg er litt ego...

Skrevet

Vet du... Akkurat det problemet hadde jeg og min søster også... Hun var gravid da jeg ble gravid... Hun syntes det var urettferdig for da fikk ikke hennes barn så mye oppmerksomhet... Men etter å ha tenkt seg om en ukes tid så ble hun kjempe glad... Det er nok mest hormoner som er ute på ferd trur jeg... Men det er klar du har lov å være litt trist... Hva med å prate med henne om det????

Uansett håper at alt løser seg for dere :)

Skrevet

He, he nå må jeg le litt av innlegget her;) Tror du søsteren din ble gravid baaaare for å få oppmerksomhet? Nå kjenner ikke jeg søsteren din da, men det ville vært en patetisk grunn til å bli gravid i alle fall. Kan hende ungen ikke var planlagt, eller at det passet best i forhold til at hun ønsker to tette og det er praktisk i forhold til permisjon. Man får permisjonspenger av permisjonspenger;) Gled deg heller over å gå gravid sammtidig med din søster, dere kan støtte hverandre:)

Lykke til:)

Skrevet

Du kjenner ikke min søster.Hun ble gravid for og få oppmerksomhet,hun sa det på en felles bursdag at nå kom jeg til og få all oppmerksomhet.Greit hun vil ha tette barn...det blir tre tette det.Og hun har ikke noe jobb så det er bare utnyting av systememet.Gleder meg ikke over denne graviditeten.

Føler at jeg ønsker at jeg ikke var gravid akkurat nå...synes det er helt ufatellig trist.

Skrevet

Men du må da ikke la hennes svangerskap gå utover deg:) Du er den som skal gi baby mest oppmerksomhet, er det ikke? Og foreldrene til din mann/samboer har sikkert masse oppmerksomhet å gi:) Foreldrene dine gir nok din oppmerksomhet også, de vet jo at det er deres første, og at det er noe ekstra:)

Hvor stor aldersforskjell er det mellom der? Og hvor gamle er dere?

Skrevet

Hei Anonym,

Først, må jeg si at jeg syns det er trist om søsteren din faktisk ikke liker at du får oppmerksomheten, men jeg kan likvel ikke skjønne at hun gjør det for å hevne seg på deg.

Jeg syns ikke du skal la dette gå ut over din egen graviditet.. tenk på hvor lenge dere har ønsket det, og det vet jo helt sikkert resten av din familie også. Dette blir jo ditt barn, og det er uansett kjempestort!!!

Kanskje du burde sette deg ned og prate med din søster for å få litt oppklaring i et par ting? Det er jo kanskje litt koselig for ditt barn å få søskenbarn på akkurat samme alder også da, siden du sier at dette kanskje blir eneste barn for deg.

lykke til, og gled deg over det lille vidunderet i magen din.

Skrevet

synes ikke du erselvopptatt.Det er lov og tenke og reagere slik som du gjør.Er veldig enig med deg at hun som ikke har noe problermer med ogbli gravid kunne ha ventet litt og gledet seg over din graviditet istedefor og ta den i fra deg.At det går ann.

Skrevet

uff synes ikke dette er noe gøy.Blir liksom at hun skal konkurere..hvem sin kan ditt og hvem som har likas på en måte og hvem som går fortes ned i vekt etter fødselen,hvem legger på seg minst og alt det der.Gidder ikke det maset og styret,er ikke slik jeg.Har bestemmt meg at hun får bare holde på..jeg gidder ikke og søke oppmerksomhet fra foreldrene våre,hun får bare ta den.Men jeg skal vise henne,min må gå i bhg fra den er ca 1,5år pga at vi begge jobber og at jeg faktiske kan og oppdra bedre enn henne.Hun får sutre så mye hun vil i svangerskapet,hun får alt,bekkenløsning og alt som går ann.Mens jeg er den friske som jobber fullt.Dette gidder jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...