Gå til innhold

Ingen rutiner og baby er 4 mnd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er nå 4 mnd og har ingen rutiner! Jeg prøver så godt jeg kan, men hun er ikke samarbeidsvillig;) Hvordan klarer dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørtes slitsomt ut! Ganske enkelt å lage rutiner hvis du bare er litt streng i noen dager :) hvor lang tid pleier det å gå mellom hver gang hun blir sulten da? sånn ca? Vi begynte med at liten fikk mat hver 3 time, da fulgte jeg klokken slavisk. Ettervært ble det naturlig at hun sov mellom det første og 2 måltidet og det 3 og 4 måltidet. vi går en tur om dagen også, da sovner hun kanskje i 20 minutter, hvis du begynen rsmått så kandu bygge på rutinene også :) etter en stund vil du få gode rutiner på kvelden også, her har vi grøt, bad og så sengen :)

Skrevet

Har ikke så veldig masse rutiner her heller, akkurat. Den eneste lille rutinen vi har er at gutten legger seg kl 19 +/- 10 minutter hver kveld. Dette er ikke noe vi egentlig har gjort noe med, det har han stillet seg inn på av seg selv, ved at vi merket at han ble trøtt tidligere og tidligere på kvelden... Jeg fullammer, men jeg innbiller meg kanskje at det kan være lettere med rutinger når man gir mme... :o)

Skrevet

Noen rutiner har dere nok hvis du tenker etter.... ;-) Vi går f.eks ut og triller en lang tur til noenlunde samme tid hver dag. Vi begynte ellers i det små etterhvert med å ta på pysj for natten, spise, synge natta-sanger og ikke komme inn i stua igjen når han er lagt for natten. I starten var jeg da inne på soverommet med han fra åtte, og gikk til og fra til han endelig sovnet for natten. Jeg er for mye kos og trygghet så jeg begynte forsiktig når jeg etterhvert så at han begynte å bli trøtt i halv åtte tiden. Gjennomførte dette selv om han våknet etter en halvtime og var våken et par timer igjen. Var vel rundt 3 og en halv eller 4 mnd tror jeg. Ellers har jeg ikke så mye rutine jeg heller. Lar mye gå i hans tempo.

Skrevet

....vil presisere til det jeg skrev over, at rutiner vil etterhvert gi trygghet så det ble litt feil skrevet med kos og trygghet. Men vi slet lenge med kolikkskriking og bar derfor hele kvelden i starten. Ville derfor ikke forsøke med noen rutiner før jeg mente han var klar for det:-)

Skrevet

Noen er rett og slett ikke klar for rutiner så tidlig mens andre er tidlig klar for rutiner.

Her begynte vi å ordne rutiner når gutten vår var ca 6mnd og det gikk smertefritt. Jeg ville ikke stresset med det. Se etter mønstre og når det begynner å komme så er babyen klar.

Med datter min så var rutiner på plass når hun var 3 mnd så stooooor forskjell.

Skrevet

Samme her også, men gutten min er snart 5mnd.. Syns det er vanskelig å få til en rutine når dagene kan være så forskjellige. Han sovner bare han ser bilen, så hvis jeg har noen ærend en dag så sover han mye og trenger ikke så ofte mat,men er vi hjemme en hel dag så vil han ha oftere mat... Han er en veldig bli og fornøyd gutt så jeg stresser heller ikke med noen strenge rutiner, men vi gjør det samme både morgen og kveld.... Rutinene kommer etterhvert. Det gjorde de hvertfall med førstemann :)

Skrevet

her har tassen styrt selv og så ble det bare sånn..

bortsett fra jeg begynte å gi han littmme 3ganger om dagen det er det eneste rutine jeg har bestemt kl10 14 og 17.. varierer litt hvis tassen blir sulten før da..

men husk at babyer forandrer rutinene selv også..

noen babyer har ingen rutine og det er det som er rutinen dems...

var kanskje ikke noe hjelp i dette,men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...