Gå til innhold

4 mnd - har begynt å gulpe mer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er 4 måneder. Han har hele tiden vært en gulpegutt, gulper spesielt rett etter måltid, men også både nå og da mellom måltider. Synes han har gulpet mindre de siste to-tre ukene, og det har vært veldig deilig... Men plutselig har han begynt å gulpe så veldig mye og ofte igjen. I går skiftet vi body/genser/siklesmekk/bukser syv ganger...

Noen ide om hvorfor han har begynt å gulpe mye mer igjen?

(Jeg fullammer, har gjort det hele tiden...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøvd å kutte ut ALLE melkeprod i kosten din? Hjelper for noen.

Er ikke tenner på vei da?

Skrevet

Men skulle han reagere på melk akkurat nå?!

Jeg drikker litt av og på med melk, men tror faktisk jeg har drukket mindre melk den siste uka enn jeg har gjort tidligere...

Ja, funderer litt på tenner. Sover litt urolig, roer seg når han får fingeren min å gnage på, sikler mer, bæsjer 2-3 bleier daglig (mot hver annen dag for en stund siden)...

Har vært og veid i dag, og han øker greit, men absolutt på den nedre delen av gjennomsnittet. Så jeg liker jo ikke at han skal gulpe opp all den melken han får av meg!

Men jeg visste ikke at de begynte å gulpe mer dersom de får tenner?!

Tusen takk for svaret! :o)

Skrevet

Tulla mi har vært helt lik gutten din.jg spurte hs på 4 mnd kontrollen,og ho sa bare at d var helt vanlig at d var opp og ned på gulpinga.

Skrevet

Jeg var jo så lykkelig fordi det så ut til at han gulpet litt mindre... Blir jo litt lei av å bytte klær på gutten i blant (han blir også lei!). Men da får jeg finne frem siklesmekkene igjen og smøre meg med mer tålmodighet igjen, da! En dag tar vel gulpingen slutt, og da kommer jeg vel til å savne det! :o)

(Kanskje ikke savne gulpingen, men at han er så liten...)

Skrevet

skal ikke påstå sistnevnte, men mener å ha lest det. Det er jo så mangt som i følge mødre kan tilskrives tenner, selv om leger hardnakket hevder at tannutbrudd ikke gir noe særlige fysiologiske plager/ endringer hos de små..

Men førstnevnte vet jeg mer om, ja, kumelk kan gi mer gulping hos de små. Så får en del fungerer det å kutte ut melkeprodukter. Jeg har kuttet ut egg og soya og i min diett, siden jeg er usikker på om det kun er melkeprodukter min reagerer på.

Det er jo ikke sikkert din reagerer på noe som helst, kanskje er det andre ting som gjør det, kanskje er det bare slik for tiden. Men det var nå det eneste jeg kom på...;-)

Skrevet

skrev dette som svar til ditt svar til meg;)

Skrevet

Takker for svaret! (igjen!) :o)

Jeg får vel bare smøre meg med tålmodighet...

Han hadde jo gått opp endel i vekt, tross gulping, så han får vel i seg nok. Det er vel som de sier ikke så mye som det ser ut som, i og med at det er iblandet spytt. Det er bare så jeg lurer på om han får i seg noe mat i det hele tatt i blant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...