Gå til innhold

kanskjesnart

Anbefalte innlegg

Uff, så kjedelig å høre at det ikke gikk så bra med forsøket deres!! Forstår godt at du er sint, skuffa og lei nå, så jeg vil bare gi deg en kjempe klem!

KLEEEEEEEM!!!

Var litt seint nå, så jeg skriver litt mer senere en gang.

God natt og en klem til fra meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164821-kanskjesnart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

God midt på dagen fra meg;o)

Takk for klem og hilsen! Alle planer om å prøve å holde meg mere unna herfra røyk fort bort når jeg fikk mensen, eneste stedet jeg vet at folk skjønner meg helt er jo her inne... Jeg ble vel egentlig utrolig lei meg ikke bare fordi jeg ikke ble gravid, men også fordi jeg hadde vært (og er, faktisk ennå) så dårlig av hormonene. Jeg tåler de virkelig ikke bra. Så det å ha vært så dårlig til ingen nytte var bittert, og så følte jeg at kroppen min gjorde litt narr av meg ved å kjøre igang mensen før den skulle kommet. Det ble litt sånn"Håh neidu, må ikke tro du skal bli gravid nei, så her kommer mensen FØR tida". Høres rart ut, men følelser er ikke så rasjonelle heller alltid:)

Det er bedre med meg nå, i forhold til at jeg ikke er gravid (som sagt, det var ingen bombe at ikke det gikk, med så lav "treffprosent") men jeg kjenner at jeg har litt lyst til å unngå mine gravide venner, og det er ingen god følelse.

skulle egentlig bare si "hei" jeg, så ble det langt allikevel.. Hvordan er det meg deg og dere?

Klem fra meg!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164821-kanskjesnart/#findComment-7171531
Del på andre sider

Heisann!

Hvordan går det med deg? Håper hormonene dine er ute av kroppen nå og at du føler deg bedre.

De følesene du beskriver om å være bitter fordi du har vært dårlig uten nytte kjenner jeg meg veldig igjen i, men uten at situasjonen var den samme som din. Første gang jeg var gravid var jeg gravid i 13 uker før jeg mista. 13 uker med ekstrem kvalme og uvellhet. Under graviditeten var jo selvfølgelig motivasjonen at det er jo verdt det når babyen kommer. Når jeg aborterte ble jeg selvfølgelig kjempe trist, men jeg ble også forferdelig bitter fordi jeg hadde vært så dårlig uten nytte. Jeg følte meg så snytt.

Med tanke på det du har skrevet om aih og hormoner tidligere, bestemte vi oss for å takke nei om vi skulle få tilbud om dette før ivf. Nå var vi inne til forsamtale på Haukeland sist fredag, men fikk ikke tilbud om aih siden vi hadde blitt gravide på egenhånd før. Like greit at vi ikke måtte ta valget selv.

Ellers ble vi "friskmeldt" begge to etter undersøkelsene. Etter at jeg hadde tatt ultralyd for å måle størrelsen på eggstokkene, spurte jeg om hva gynekologen mente om sjansene for å bli gravid med bakoverliggende livmor. Da kunne gynekologen informere om at jeg IKKE hadde en slik livmor. Min livmor lå akkuratt slik den skulle. Jeg ble til og med vist bilder der hun beviste det. Så her har jeg bekymra meg unødig og prøvd utallige positurer og stillinger, for å lykkes, og med en perfekt livmor!!

Samboeren min avla sædprøve og da resultatet var klare kom bioteknikeren ut på gangen med tomlene i været og sa :"supert resultat!"

Så hos oss skal forholdene ligge optimalt for å lykkes med ivf. (eller på egenhånd)

Om alt går som det skal med hormonene skal vi inn til ivf i uke 6. Hormonene skal jeg begynne med i januar.

Du skulle ringe inn mens i desember? Er det den mensen som kommer midt i hormonstimuleringe, eller er det den siste mensen før du skal begynne prosessen? Uansett ligger vi nokså likt i løype, bare at du ligger et hestehode foran. Spennende dette her!

Nå må du holde meg oppdatert om prosessen din, så kan vi holde følge!

God helg forresten! Nå skal jeg koke grøt.

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164821-kanskjesnart/#findComment-7225135
Del på andre sider

Jeg skrev nettopp et kjempelangt svar til deg, så brøt nettforbindelsen. Det var ergelig!

Jeg skrev for det første at den bitterhets-følelsen du følte etter å ha mistet i 13 uke må ha vært knalltøft. Jeg ble lei meg på dine vegne, og jeg føler jeg skjønner bittelitt av det du opplevde (selv om jeg så klart ikke skjønner det allikevel siden jeg ikke har opplevd det. Det er litt farlig å si at man skjønner når man ikke har opplevd det samme, men du forstår nok hva jeg mener). Syns du er knalltøff som holder ut og står på måned etter måned!

Jeg er så glad for at det gikk så fint på deres undersøkelse. Det må ha vært usigelig lettende. Selv har jeg en bakoverbøyd livmor, men de sier til meg at det ikke har noe å si, er visst 40 av 60 % som har bakoverbøyd. Men så utrolig bra at kjæresten din sine prøver var bra også. Det er godt å bli "friskmeldt", man får så lett skyldfølelse om noe er galt selv om man ikke har noen grunn til å ha det.

Det blir ivf. Har hatt en lang prat igjen med Mannen (med stor M ser du;)) og han syns absolutt at ivf er best pga så dårlig treffprosent på aih, og fordi jeg ble så dårlig av hormonene. Men det har vært vanskelig å skulle bestemme dette på egenhånd uten hjelp av legene. Har tenkt mye i det siste! Men etter noen gode svar på ass bef fikk jeg på en måte litt bekreftelse på noe av det jeg har gått og lurt på selv også. For eksempel vet man jo ikke hvordan eggene er før de er ute!

Jeg ringer inn mens i desember for å få info tilsendt om ivf-forløpet, så skal jeg etter planen begynne å spraye 1 januar og ha uttak i uke 5. Da er jeg en uke før deg i forløpet! Det skal bli spennende å følge hverandre. Så håper jeg bare vi følger hverandre inn på 1. tri..

Ellers er det el på gang nå og jeg har en dose innabords og nok en skal inn i morgen tidlig. Her er det ingen blygsel, hehe.

Når har du ikm, og har dere prøvd like hardt i det siste?

Nå er det snart natta, en ny og slitsom uke med masse studering og masse jobbing venter, men vips så er det snart helg igjen. Egentlig så har jeg det ikke så værst nå som jeg har mye å gjøre heller, det var bare ganske slitsomt når alt aih-styret var i tillegg. Nå som hormonhumøret har gått litt over og bare hetetoktene er igjen er det ganske bra!

God natt og god klem!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164821-kanskjesnart/#findComment-7243809
Del på andre sider

Da er den slitsomme uka di over! God helg!!!!

Kjedelig når nettet detter ut når man har skrever så langt ja... Har skjedd noen ganger her også.

Valger ditt angående ivf hørtes veldig fornuftig ut. Når du blir så dårlig av hormonene er det lurt å vurdere hva man er villig til å utsette seg for, særlig når det er såpass dårlig treffprosent ved aih. Det med å få sjekka egga er jo også et godt argument. Dessuten er det jo ikke slik at dere ikke har prøvd aih, dere har jo hatt ett forsøk.

Når jeg sa at vi var blitt "friskmeldt" glemte jeg å si at jeg også har fått svar på de utvida gentestene mht leiden disease, og det viser seg at jeg kun er bærer! Dette vil altså ikke ha noen innvirkning på en eventuell graviditet eller mitt liv generelt! Jeg var jo en periode temmelig sikker på at jeg hadde dette annlegget, og tenkte at det antakelig var grunnen til mine to aborter. Deilig å slippe å måtte bekymre seg om mer enn nødvendig.

Jeg er inne i min siste del av mensen nå, så her er ikke noe håp om noe i magen. Men etter regn kommer sol, heter det.. Så nå er el i komminga. Kjæresten har fått streng beskjed om å ikke ta på seg noen helgjobbing neste helg, for da er det siste sjanse!! Ikke om jeg skal ut i buskene da! (begynner forresten å bli litt vått og kaldt ute nå..)

Nå får jeg bare krysse fingrene for deg og håpe at sengeaktivitetene deres får resultater!! Tenk om vi begge kunne slippe ivf!.... drømme, drømme..... Når har du ikm?

Nei, nå får jeg legge meg og få skjønnhetssøvnen min..

God natt!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164821-kanskjesnart/#findComment-7315273
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...