Gå til innhold

Betalt ferie eller ikke??? HJELP

Anbefalte innlegg

Har vært i permisjon siden 1.januar i år og nå nærmer den seg slutten. Hadde tenkt ta ut ferien min i desember - det jeg lurer på er om denne er betalt? (kjedelig uten lønn i desember ellers...) Fikk utbetalt feriepenger i juni.. men har jeg ikke rett på betalt ferie?

Mener at de feriepengene jeg fikk i juni er de jeg har opptjent fra fjorårets lønn...men skal ha betalt vanlig lønn de ukene jeg har ferie??

Noen som vet... kontaktet arbeidsgiver men får ingen svar fra de....annet enn at dama på lønningskontoret er sykemeldt......

HJELP... noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7164819-betalt-ferie-eller-ikke-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er feriepengene fra i fjor man får, selv om du velger å ta ferien i desember.

Jeg har det nok slik som du har det. Feriepengene kommer i mai, uansett når jeg velger å ta ferie. Skal jeg på ferie i september, så må jeg spare pengene jeg fikk ekstra i mai.

Du kan be om å få feriepengene for nest år, men da har du jo ikke noe til gode når sommeren kommer, og du skulle hatt feriepenger utbetalt.

Du skulle ikke fått feriepenger og fødselspenger samtidig. Der må det ha skjedd en glipp. Du får ikke både betalt feriepenger mens du er i permisjon og betalt ferie etterpå. Får du fødselspenger fra trygdekontoret (NAV) eller arbeidsgiver? Hvis du får fra arbeidsgiver får du full beregning av feriepenger for neste år (5 ukers betalt ferie). Får du fra trygdekontoret får du redusert. Da har du fortsatt krav på ferie, men ikke særlig med feriepenger.

Om man tenker seg at man er i jobb så får man vanligvis feriepenger i juni og man får vanligvis ikke lønn enten i juni eller juli tar man ferien før eller senere enn denne perioden så får man likevel lønn siden trekket var i juni/juli

Nå som du er i perm og sannsynligvis har fått pempenger hver måned siden du gikk ut iperm så vil du ikke få lønn eller perm penger når du tar ut ferie Feriepengene har du jo allerede mottatt

Det er ikke nødvendigvis skjedd en feil, om du har mottatt permisjonspengene av trygdekontoret så betaler likevel arbeidsgiver ut feriepengene til normal tid,

Det er heller ikke sikkert at du til neste år får full beregning av feriepenger om arbeidsgiver betaler ut fødselspengene. Arbeidsgiver står fritt til å utbetale utover det de får refundert av TK.

Annonse

Enig med Kajas mamma, tar man ikke ut ferie, så har man likevel krav på pengene man har opptjent.

Ting fungerer litt forskjellig, virker som de fleste her har fastlønn, slik at de får samme lønn hver måned, og egentlig ikke "merker" feriepengene.

Jeg har det slik at jeg får pengene en bestemt dato, uansett om jeg tar ferie da. Så har jeg ikke ferie, så får jeg full lønn + alle feriepengene, så blir det opp til meg å fordele dem slik at jeg alltid har penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...