Gå til innhold

Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har hatt et møte med sjefen i dag og han ønsker å vite hvilken permisjon jeg ønsker før han lyser ut min stilling for vikariat.Det forstår jeg godt.

Det jeg lurer på er hvor stor forskjell 44 uker med 80 % lønn utgjør kontra 100 % lønn i 54 uker.

Noen som er gode på akurrat dette setter jeg utrolig mye svar fra dere:)

Bruk meg gjerne som eksempel.Sitter igjen med 15500 k r ca etter skatt per mnd.

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn grovt regnet får du totalt utbetalt 154. 526 kroner ved 80% lønn, og 157.300 ved 100% lønn.

Skrevet

Hei!!Kossn rægna du det ut??Har heller ikke satt mæ inn i det hær permisjons tia enda....

Skrevet

Jeg ganget ut 15.500 med 12 mnd, og delte på 52 uker for å finne ut hvor mye hun tjener i uka. Da kom jeg frem til 3577 kroner i uka. Det tilsvarer 100% lønn. Ganget da 3577 med 44 uker for å finne ut hvor mye hun ville få med 100% lønn, og så ganget jeg 3577 med 0,8 for å finne ut hvor mye 80% av lønnen var pr uke, og ganget det resultatet med 54 uker.

Skrevet

Hei.

Har et vennepar som satte av kr. 1500/ 2000,- pr. mnd. før ho gikk ut i permisjon. Dvs. i 6-7 mnd, og valgte 44 uker premisjon med lønn, og tok så de resterende uten lønn. De fant ut at de kom bedre ut av det på den måten.

Skrevet

Hvis jeg var deg, ville jeg heller tenkt på den tiden du får med barnet. Mange synes det er tidlig å gå tilbake i jobb allerede etter ni måneder (ti inkl ferie). Sjansen er stor for at du fremdeles ammer, og min erfaring er iallefall at de siste månedene av permisjonen er den beste tiden. Kommunikasjonen mellom dere er mye sterkere og aktivitetene er mer givende. Det er kanskje vansklig å sette seg inn i hvordan livet etter fødselen blir, men man får en helt egen tidsregning og med andre prioriteringer.

Nå aner jeg selvsagt ikke hva slags økonomiske forpliktelser du har, og du er kanskje avhengig av full lønn. Da er valget enkelt. Men hvis du ikke er det, ville jeg heller valgt ut fra andre kriterier. Penger oppleves ikke som viktig når man går hjemme. Dessuten endres forbruket.....

Skrevet

Tror du må ta utgangspunkt i lønn før skatt, for det er vel den du regnet 80% av, og så kommer skattetrekket av det beløpet igjen? Slik at du betaler mindre skatt ved 80% lønn.

Det er en kalkulator på www.nav.no der du kan regne ut sånn ca hvor mye du får i uka, gang med 4,3, så har du ca mnd-lønn :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...