GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jenta mi blir 7 mnd om 9 dager, kan jeg begynne å gi hun litt brød? Hun har fått smake noen smuler og hun likte det kjempe godt, gaper opp å lener seg mot brødskiven bare hun ser den. Hun har 2 tenner. Når begynte dere å gi brød? Isåfall hvor mye kan jeg gi, hvor store biter og kan jeg gi hun med pålegg eller bare uten? Er takknemmelig for alle svar:)
Holmehippie Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Høres ut som det er bare å begynne å gi henne litt brød, ja! Moro at hun likte det så godt. Det kan vel være lurt å begynne med bare noen få biter for å venne henne til en ny type mat, øke gradvis. Størrelsen på bitene må du nok bare prøve litt hva hun liker. Leverpostei er jo godt for de små, evt litt prim, smøreost...? man må vel bare prøve seg frem.. Lykke til!
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2006 tusen takk for svar:) går kaviar greit tror du?
Holmehippie Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Kaviar er litt salt, men går jo an å gi henne en smak . Små mengder skader jo ikke av hverken salt eller søtt. Gøy å få prøve med nye smaker for henne også!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Da jeg var på 6 mnd kontroll hadde jeg akkurat begynt med 2 grøtmåltider. De anbefalte da å begynne med middag innen et par uker - og før jeg kom på 8 mnd kontroll burde han ha 4 faste måltider i løpet av dagen, sa helsesøster. Og da gjerne 2 med grøt, 1 med brød og 1 med middag. Så vi begynte med brød da han var ca 7 mnd. Det går ned ca 1/2 - 1 skive uten skorpe. Vi begynte med bare smør vi, og har såvidt prøvd litt prim og skal nå prøve leverpostei. Jeg bryter av små biter om gangen, omtrent på str med en negl...?!
Gjest Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 heisann:) det er bare og gi ho brød. tulla mi fikk brød fra ho var 6 mnd og er kjempe glad i det:) til å begynne med fuktet jeg brødet med vann eller mme(mm) for å gi ho en mildere overgang. ho fikk smør og leverpostei på. nå er tulla mi 8 mnd og spiser 1-2 skiver til måltidet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå