Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 føler meg veldig dum, men må spørre likevel...kan jeg spise honning når jeg ammer??? de små skal jo ikke spise honning, men skader det om jeg spiser det??? sikkert veldig dumt *kremt,kremt*
løva Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Jeg spiste MYE honning da vi var i Hellas i sommer, og etterpå også. Ammet, kunne ikke merke noe. Ikke at jeg tenkte på det da....
-carina- Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar! ) Jeg mener man skal holde seg unna honning pga bakterier der som kan gi mageinfeksjon. Så det vil altså si at du kan spise honning, men ikke barnet... (Bakteriene er ikke farlige for deg, så vidt jeg vet, bare for en liten baby-mage!)
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Du kan spise honning, ja! Men ikke barnet. Du kan lese på matportalen.no
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 ok. takk for svar. da kan jeg spise litt honning da.. er ikke så ofte jeg spiser det, men fikk så lyst på det nå.... mye rart en skal gå å tenke på....farer og slikt mener jeg.... vi blir vel aldri ferdig med å bekymre oss for barna uansett.... hilsen HI
april 06;) + mai 09* Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 spedbarn har liten motstandskraft og lite tarmflora, og er derfor mer følsomme for infeksjon med bla. en variant av bakterien Clostridium botulinum, som da kan gi spedbarnbotulisme. Denne bakterien finnes i sjeldne tilfeller i honning, og vil da kunne gi botulisme hvis barnet får honning. Om du spiser honningen vil det ikke ha noe å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå