Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg blir så dårlig av p-piller,så da lurer jeg på om noen her har erfaringer med hormonspiral?Mer eller mindre mens osv...
Fantorangen Skrevet 23. november 2006 #2 Skrevet 23. november 2006 Nå har jeg ikke prøvd det enn, men skal sette inn hormonspiral om en mnd tid (ventetid hos gynekolog da legen ikke klarte det...). Men iflg legen min er det generellt mindre mens med hormonspiral, noen får det ikke i det hele. Den er en god del dyrere enn kobberspiralen, men mer brukt likevel. Mange får visst mer mens av kobberspiral... Se forøvrig denne siden: http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322029
Anonym bruker Skrevet 25. november 2006 #3 Skrevet 25. november 2006 jeg har hatt hormonspiral i to år, fikk satt inn på seksukers kontrollen. har ikke hatt mens, eller noen plager i det hele tatt. vuderer å ta den ut, men det er fordi vi har lyst på et barn til. har flere kjente som også er veldig fornøyde.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #4 Skrevet 26. november 2006 Fjernet min nettopp etter ett år pga bivirkninger. Humørsvingninger. (Eksploderende raseri, får det av p-piller og, men kjenner ikke mange andre som har akkurat den da) Mindre blødninger, men mer utflod og mer lukt. Men den viktigste årsaken til at jeg fjernet den er kviser. Før hadde jeg en kvise hvert jubelår, nå er hele hakepartiet, t-sonen, og nesen spekket med sprengende onde kviser. Til og med på halsen og kinnene der jeg hvertfall aldri har hatt kviser før. Jeg har ikke hørt om andre som har hatt så mange reaksjoner som meg da, men det med kvisene er ganske vanlig, så vet du det. Men hormonmengden i spiral er mye mindre enn i piller så det kan kanskje hjelpe deg da. Pluss at du trenger ikke å huske på prevensjon når du bærer den inni deg hehe. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 26. november 2006 #5 Skrevet 26. november 2006 Jeg som fjerna min pga bivirkninger glemte å si at du blør konstant minst første tre mnd etter innsetting, og det er vanlig. Legen vil fortelle deg alt om det sikkert.
hios Skrevet 26. november 2006 #6 Skrevet 26. november 2006 Jeg hadde hormonspiral i fem måneder og det var fem måneder for mye :-) Blødde i et par måneder deretter litt småblødninger uregelmessig. Hovedgrunnen til at jeg fjernet den var humørsvingninger, jeg som aldri blir sint (en gang hvert skuddår) gikk og brummet og freste og hadde den korte lunta og jeg som til vanlig er en gladjente ble til stadighet deppa...stakkars sambo og mine søte små... Fytti rakkeren jeg hadde det ikke godt med meg selv den perioden, det kan jeg love deg. I tillegg mistet jeg lysten på sex + at jeg for sikkerhets skyld ble plaget med sopp i underlivet, noe jeg aldri har hatt før...Jeg prøvde først Cerazette i to måneder men fikk akkurat samme bivirkningene av dem... Noen tåler bare ikke prevensjon med hormoner og jeg er desverre en av dem... Jeg er redd for at det er mange kvinner som har hormonspiral med samme bivirkninger som jeg har hatt og som ikke relaterer disse til hormonspiral/hormonpiller. Dette er trist da livskvaliteten blir redusert... Men for all del, noen tåler denne prevensjonen alldeles utmerket, men man skal være klar over at bivirkninger forekommer oftere enn hva som står i informasjonen til produsenten, husk at de tjener mye penger på sitt produkt.....
Caker*fikk to babyer 21.06.06* Skrevet 27. november 2006 #7 Skrevet 27. november 2006 Jeg fikk satt inn hormonspiral for en måneds tid siden. Eneste jeg har merket, og som legen min også poengterte, er at jeg har hatt litt blødninger sporadisk nesten siden jeg fikk satt den inn. Dette kunne pågå et par-tre måneder, så ville mensen så og si bli borte. Har ikke hatt hverken mer kviser enn vanlig, eller humørsvingninger. Så langt er jeg kjempefornøyd! Ja, dyrere enn kobberspiral, men bivirkning av kobberspiral var mer og kraftigere mens, og det var jeg ikke interessert i, kan du si!
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2006 #8 Skrevet 18. desember 2006 Jeg har hatt hormonspiral i 2 mnd nå, og er veldig fornøyd! Litt sporadiske blødninger fremdeles, men ingen smerter, og ingen humørsvingninger! Jeg har alltid hatt kraftige blødninger og smerter de første dagene av hver mens, men nå murrer det bare litt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå