Gjest Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 for det gjør nemlig jeg.... har bakt boller idag da hehe...ble ikke så gode som mamma sine men.. de gikk da ned de som alt annet for tiden nå sitter jeg her med tente lys og boller og julebrus .. mmmmm.. koser meg nå ja... må nok hente sjokoladen også tenker jeg...
Forandringfryder ♂♂♂ Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Åååå... Boller hørtes veldig godt ut! *skaljeglagevaflermontro...* Kos deg videre da!
Tommage♀♂ Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Ååååå.... Og når vi prater om boller må jeg bare dele en fantastisk bolleoppskrift med dere: HVETEDEIG 1,5 kg mel 225 gr sukker 3 ts kardemomme 2 pk tørrgjær 225 gr melange 4,5 dl vann 6 dl melk (Dersom du istedet for har lyst til å bake rundstykker, kutter du ut kardemommen og sukkeret, og tilsetter i stedet for 2 ts salt og 2 ts sukker.) Ha alt det tørre i bollen. Smelt smøret, tilsett vann og melk (blandingen skal da være lunken) Ha det våte oppi det tørre og bland godt!! Sett deigen til heving under et klede (pass på å ikke få trekk på gjærbakst) og la heve til dobbel størrelse...!! Bak ut, sett på plate, dekk over med et klede og la heve litt til. Pensle med egg. Stekes på 225 grader (varmluft kan brukes, skru da ned gradene litt) i ca 15 min!! Avkjøl på rist. Bolle-oppskriften kan brukes til kringler, skolebrød, skillingsboller o.l da det er en type all-round deig...:-)
Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 da var den limt inn på skrivebordet tusen takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå