Gå til innhold

"Spotting" etter MA/SA?

StoltMammaForFørsteGang

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg aborterte sist helg, og fikk beskjed om å ta kontakt med sykehuset dersom jeg fikk økende smerter, feber eller blødningen ikke ga seg innen en uke. Jeg ga meg selv frist til ørdag, og alt har sett ut til å gå normalt. Nå begynner jeg imidlertid å bli utålmodig fordi jeg har hatt brun utflod i tre dager. Hadde håpet dette skulle gi seg etter en dag - har så lyst til å slippe å bli minnet om det hele hver gang jeg går å toalettet....

Noen med erfaring?

Fortsetter under...

Skjønner deg veldig godt, man vil helst glemme hele greia og begynne på nytt. Men det du opplever er helt normalt, og de fleste opplever blødning/brun spotting i et par uker. Så lenge du nå bare spotter brunt tror jeg du kan være fornøyd og lene deg tilbake. Da leges du og vil snart være tilbake i god gammel stand...Skal du prøve på nytt nå, eller venter du den anbefalte mnd?

Vi skal prøve på nytt igjen nå, og det er vel en av grunnene til at jeg er så utålmodig... Må vi vente helt til all brun spotting også er borte før vi kan ha samleie igjen? Blir uansett ikke gravid før eggløsning, men jeg innbiller meg at det hele ville kjennes bedre om symptomene fra aborten ble borte og vi kunne gjenoppta vanlig aktivitet igjen...

Takk for svar, hører gjerne mer fra der!

For meg er det nå 2 uker siden den ufrivillige aborten.Jeg tenker som deg veldig mye på å prøve på nytt, men skal vente til etter 1.menstrasjon.Da får livmoren renset seg skikkelig og slik jeg forstod det er det bra for en ny graviditet, men det er selvsagt ikke sikkert det samme gjelder for deg. Jeg var gjennom "vanlig fødsel" samt utskrapning av morkake under narkose etter på.

Det føles som evighet å vente til etter 1.mens, men man får prøve å se det i et større perspektiv.

Annonse

Vi ble rådet å vente vi også. Jeg sjekket ut litt i etterkant, og den eneste grunnen til at vi skal vente er at det da blir lettere å fastsette termin. Forøvrig er det jo sikkert fornuftig for mange å vente slik at man rent psykisk er kommet helt tilbake til hektene igjen. Det finnes ingen forskning som viser at det er bedre om livmora får renset seg (bedre?) før en prøver igjen. Jeg tok kontakt med sykehuset i etterkant og de sa at det egentlig bare var å prøve. Dette rådet gir flere og flere jordmødre/gynekologer nå.

Dermed har vi bestemt oss for å prøve. Regner uansett ikke med at det klaffer med en gang. Lykke til med prøvinga når dere starter på igjen! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...