Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg har fått råmelk allerede betyr dette at jeg kan amme da.. Er det et tegn på det liksom?! Håper det ,for jeg vil gjerne amme:-) Takk for svar, visst dere vet:-)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Rå melk i puppen viser vel at du har mat i dem etterhvert. Rå melken er den melken som er viktikst for nurket når den kommer ut. Ikke noe tilsier du ikke kan amme vist du ikke har hatt bryst oprasjoner el lignene før for da spørs det på melke gangene. Ang det og kunne amme er komplisert. Det er ikke en selvfølge at man kan amme barnet sitt. Noen får det rett og slett ikke til. Noen sliter med at barnet ikke klarer og suge. Noen kan slite med innsunkne brystvorter. Det er ikke så lett og si om du kan amme eller ikke før du har forsøkt. Jeg venter min 3 og har fullammen begge mine små. Men en veninne av meg ammet kun den ene og fikk det ikke til med den andre. En annen av mine veninner klarte ikke amme noen av sine3. Ta deg godt til når nurket kommer og be om hjelp vist du tuvler. Ble litt frem og tilbake her men håper du fikk noe ut av innelgget mitt. Ønsker deg lykke til:)
ceso Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 råmelk i puppen har absolutt ingen betydning for om du kan amme senere eller ikke. desverre vil nok noen si. noen tror at dette vil gjøre slik at det er mindre melk når barnet kommer FEIL. andre vil tro at da får de ekstra melk når barnet kommer oxo FEIL... du vet ikke hvordan din ammekapasitet er før du er ferdig omtrent! ingen kan si om du vil miste melken etter 1 dag, 1 uke eller 1 år... selv hadde jeg råmelk og hadde oxo melk i puppen 3 år. 2 år etter at jeg var ferdig med amming...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Hei! Jeg fikk råmelk tidlig i svangerskapet sist, var derfor litt opptatt av å finne ut hvordan man "tømmer" brystet for "melk".. Mener selv denne erfaringen kom godt med da minsten ble født ettersom det var være litt vanskelig å få den lille til å suge riktig med en gang. Men dette kan jo være individuelt da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå