Gå til innhold

100% eller 80%....?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så vanskelig å bestemme sæ...

Ka velge dokker, 52 uke hjemme og 80% lønn eller 42 uke og 100%lønn??

Far får jo det samme som du velger, altså, velge æ 80% lønn får jo han også det de 6 ukene han har permisjon...

I mitt tilfelle har æ ikke jobb å gå tilbake til da, slik at de dagan/ukeh han er hjemme har vi bare ei inntekt.

Ka velge dokker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har valgt 100% i 42 uker jeg.. har såpass liten lønn så trenger dte jeg kan få.

Skrevet

Skal være hjemme et år med 80% lønn....

Skrevet

80 % lønn på meg. Synest det blir for tidlig å sende henne til dagmamma eller barnehage.. (om vi skulle være så heldig å få plass der).

Skrevet

I de fleste tilfeller lønner det seg å velge 100% utbetaling og så heller ta noen uker permisjon uten lønn etterpå. Det gir den største totale utbetalingen. Hvis du ikke har jobb å gå tilbake til gir det også større fleksibilitet i forhold til oppstartstidspunkt for ny jobb. Skal du over på dagpenger vil de også starte å løpe tidligere.

Skrevet

Jeg tok 80% sist og koste meg hjemme med gutten min i ett år. Det var verdt det! Jeg ville ikke sendt han tidligere til dagmamma. Nå gjør jeg det samme igjen. Gleder meg til å gi den neste gutten min samme tid jeg hadde med den første.

Skrevet

Skal være hjemme minst ett år, så da blir det med 80 %, blir nok ulønnet permisjon etter det. Samboer er glad for å ha fått seg husmorkone, og jeg får begynne i drømmeyrket mitt (som er husmor)

Skrevet

jeg skal ha et år med 80% lønn, gleder meg kjempe masse til å være hjemme å kose med bebisen :)

Skrevet

Jeg skal ha 100% lønn, og søker om noen måneder ulønnet permisjon etterpå. Det står t.o.m i søknadspapirene fra NAV om fødselspenger at det er det som er økonomisk. Ser ingen grunn til å hive penger ut av vinduet.. :o)

Skrevet

Valgte 80% lønn i et år første gangen. Gikk ut i permisjon tre uker før termin, gikk fjorten dager over, ble endelig satt igang, og etter et halvt døgn klarte ikke gutten mer. Etter fødselen var det seks uker obligatorisk fødselspermisjon, fortsatt ikke med mer enn 80% lønn. Med andre ord, jeg "gav fra meg" 20 % av lønnen min i nesten tre måneder uten noe som helst igjen for det! (Bortsett fra en grav å stelle) Jeg velger aldri mer 80% lønn, men gjør som de andre her, tar full lønn i 42 uker (eller hva det er for tiden, har ikke fått somlet meg til å sende inn ennå), og siden ubetalt permisjon, om jeg ikke føler meg klar for arbeidslivet når fødselspermisjonen er over!

Skrevet

54 uker med 80% lønn...

Er 54 eller 44 uker, ikke 52/42...

Skrevet

Jeg ville egentlig ha 80% lønn, men da vil det si at min kjære også bare får 80% av sin lønn under pappa perm. Og det hadde utgjort at vi hadde tapt ca 15000 kr av hans lønn. Så da får jeg heller sette av de andre 20% som utgjør tilsammen 100% på en egen konto og spare til de månedene jeg kommer til å ta som ulønnet permisjon:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...