Jeg å min lille gullkomp Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 min lille er en særing... han vil ikke ha flaske, ikke tut kopp, men han vil drikke av glass eller plast kopp uten tutt... han vil ikke ha noe særlig med grøt.. han er 6 mnd å nå vil jeg slutte å amme... er det noen med gode råd... Middag spier han ett halv glass med.. men det fikk jeg beskjed om å slutte med.. fordi det var grøten som var viktigst.. hva skal jeg gjør??
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Det er delte meninger om at det er grøten om er best. Den varer kanskje lenger i magen. Men man kan lese på produktene om karbohydrater, fiber, kalorier og slikt. Men bare man ikke begynner med alle ingredienser på en gang (f.eks kjøttmiddag første gang barnet får middag). Bland frukt i grøten, så frister den nok mer. Hipp har kommet med en grøt som allerede inneholder frukt. Det tar gjerne litt tid før de tar en hel porsjon grøt/middag. De må gradvis tilvennes. Man anbefaler gjerne at de får 500ml morsmelk/erstatning i døgnet til 12 mnd. Kumelk bør man vente med til etter 12 mnd. Jeg har en venninne som ga avocado i stedet for grøt. Ble kjemejente av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå