Gå til innhold

Hjelp! Ønsker meg BIM-glosebok!


Joolimooli

Anbefalte innlegg

Åkei... Det er mulig jeg er stein stokk dum altså.... Nå har jeg hengt her inne i 4-5 uker, og etterhvert har jeg løst noen gåter. Har etterhver fått med meg hva UL, SA og MA er for noe...eller... ikke helt da... Er MA en spessiel type SA eller er det det samme bare på norsk og engelsk???

Noe jeg også fortsatt lurer på er: Hva i alle dager er spotting?? Har prøvd å lese det ut av sammenhengen det står i, men skjønner det ikke!

Det er flere forkortelser jeg ikke skjønner her inne også. Husker ikke helt hva de var nå, men tror det var noen som snakket om EX??? Kan det stemme???

 

Ønsker meg en glosebok jeg! Med forklaring av ord, utrykk og forkortelser på BIM (lurte på hva BIM sto for en liten stund også... hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ser inne paa "bli gravid", har de en traad som heter noe saant som "Viktig infomasjon, holdes paa 1. side". Der tror jeg alle uttrykkene finnes. Det er jo umulig aa vite hva alt dette betyr, men snart bruker du de som om du alltid har kjent til det. Flaut blir det foerst naar du begynner aa stroe om deg med disse uttrykkene til ikke-bimmere. Da foerst forstaar du at du har begynt aa bli litt sproe :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den lista inne på BliGravid er veldig fin:)

hang jo der inne en stund, og alt det jeg lærte da da gitt!!

 

:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny her også, så er nok ikke helt inne i alle disse forkortelsene heller. Pleide å ha en liste her som forklarte alt men vet ikke hvor den er blitt av.

 

UL - ultralyd

SA - spontan abort

MA - missed abortion - fosteret dør i livmoren, men støtes ikke ut. (ultralyd kan bekrefte/ubekrefte)

EG - graviditet utenfor livmor (ekstrauterin graviditet)

IKM - ikke kommende mens

TR - tante rød, mensen

Spotting - liten blødning

 

 

Håper dette hjalp litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Supert! Tusen takk alle! Og Sonia: Jeg skal prøve å la være å strø om meg til "ikke-bim'ere" når jeg blir proff! hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...