Kari-mor :) Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Vi har ikke fått til noen ordentlig rutine enda.Snuppa her har såvidt begynt med grøt ellers går det i mm. Hun sover stortsett når vi går tur, sjelden ellers. Så jeg lurer litt på hva og hvor ofte deres spiser og hvor lenge og ofte de sover?
april 06;) + mai 09* Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 jeg svarer selv om min er 7 mnd, var det samme mønsteret her for en mnd siden og;-) Vår vil ikke ha noe særlig fast føde, så i matveien går det i pupp enda. Får pupp hver 3 time ca, noen ganger oftere. Er ikke alltid han vil ha så mye av det heller, men spiser mye når han er søvning (og ja, på natten :-/) har fått i han noen ts grøt på kvelden de siste dagene. Søvn: legger seg hver kveld kl 18, våkner for mat hver 2.-3. time resten av natten. Samsover med oss fra kl 23. Våkner kl 06- 06.30, da står vi opp. Blir trett igjen etter en time, sover da 1-2 timer. Så en eller to hviler senere på dagen, enten i vår seng eller i vogn. Hver hvil er da alt fra 20-40 min. Prøver å holde han våken fra kl 15 til han skal sove for kvelden. Hilsen enda en Hanne;-)
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Her begynnr dagen alt mellom 7 og 9 om morgenen. Får grøtca halv 9. Ligger å leker og koser seg på gulvet en stund mens jeg gjør meg klar for dagen Ca kl 10 er han klar for dagens første lur (samme om han våkner 7 eller 9 er han klar for å sove da) Sover da ca 2 timer. Er stort sett alltid ute når han sover denne luren,enten å triller tur,i byen eller på besøk. Leker,koser,hører på musikk,leser...alt etter hva vi finner på før han får dagens flaske med melk stort sett ca 12.30. Rundt kl 13- 13.30 er det på tide å sove litt igjen..sover da ca 1 time. Etter denne luren vil han nesten alltid ligge å leke for seg selv på gulvet øfr han skal ha middag ca kl 15.30. Så leke enda mer før han sover ca 30min mellom 16 og 17 en gang. Alltid våken kl 17 igjen. Så koser vi oss og leser litt før han bader ca 17.30, så grøt kl 18. Så koser vi og han ligger litt på gulvet og leker før han legger seg mellom 19 og 19.30. Sover da hele natten uten mat. Han er 6mnd nå
Bare jeg er meg :o) Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Vi har nå en kjempe fin rutine på mini som er 6,5 mnd. Han våkner ca 07 og drikker da 200ml mme Kl 09 får han en posjon grøt før han sover 1-3time Kl 12.30 200 mme og noen ganger fruktpure Sover 1,5 time Middag+ vann kl 15 og en ny dupp på 1,5 time Kl 17.30 grøt så steller vi han før han får en flaske med mme og kl 18.30 sover han søtt i senga si:)
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 hei! jeg har inntrykk av at det er lettere å få rutiner om man gir mme, da har man litt mer "faste tider" og introduserer fast føde tidligere. Jeg ammer også, og finner heller ikke den store rutinen.. En dag kan se slik ut: Våkner mellom halv sju - halv åtte, ammes er oppe til ca 10 og ammes igjen. sovner gjerne da. våkner etter kanskje en time, får litt pupp og en smak grøt(begynte med idag) ammer etter tre timer ca. blir gjerne rundt kl tre. før dette har han ofte tatt en lur. etter puppen gir jeg ham moste grønnsaker. idag spiste han 2 gulerøtter. neste faste holdepunkt er kl 6, da jeg ammer ham og han legger seg. ligger i senga og pludrer og sovner mellom halv sju og sju. Men alt dette varierer veldig.. jeg tar hver dag som den kommer. Både fordi jeg vil la ham styre det, og fordi jeg ikke vil blir "låst" selv til tidspunkter, i og med at jeg er mye ute på farta med ham. Jeg kommer sikkert til å amme ham ganske mye og introdusere mat langsomt. syns det er så enormt praktisk å amme. han sover 2-3 ganger per dag, alt fra en halv til to timer av gangen. jeg nattammer, minst 2-3 ganger. vil gjerne slutte med det, men han er tidlig ute med tenner så jeg føler han trenger trøst akkurat nå.
Sina73 Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Jeg gir mme (og har gjort det hele tiden) og grøt og har nesten faste tider på måltidene. Han får grøt 2 ganger om dagen og sover fra 19-04 om natta. Da er han våken 1-2 timer og sover 1-2 timer igjen. Som regen får han mat: 04- mme 08- grøt 11- mme 14- mme 17-grøt 19- mme (ikke alltid behov) Får vann og av og til litt fruktmos mellom måltidene. Har ingen faste tider han sover. Han sover sjelden noe mer enn 2 timer på dagtid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå