Gå til innhold

Litt schizofren og måtte få graviditet bekreftet :-)


Pellemor

Anbefalte innlegg

Jeg er litt rar :-) Jeg har nå visst ganske sikkert at jeg er gravid i halvannen uke (første test med svak strek forrige fredag og siste test torsdag som var med ganske sterk strek). Likevel tordte jeg liksom ikke helt å tro det.... På lørdag skulle vi på julebord og måtte "ljuge på oss litt influensa og sånn". Jeg var skikkelig dårlig på fredag med magesmerter, ondt i ryggen, kvalme og oppkast og hadde ingen problemer med "å ljuge meg" fra det julebordet. Men så, når jeg kom på jobb i dag og andre har vært syke i helgen med ondt i magen og oppkast, ble jeg helt sånn "hæ, er jeg gravid eller er jeg syk???".

Det endte med at jeg dro på legevakta (har ikke fastlege, nettopp flyttet) og tok graviditetstest der, og JA, JEG ER GRAVID! :-)

 

Så nå har liksom AS Norge bekreftet at jeg er gravid :-)

Jeg er glad og de var hyggelige og greie og sa at jeg kunne kontakte jordmor hvis jeg ville prate og det vil jeg jo, har ca 110000000 spørsmål om ditt og datt.

Glad jeg kan søke og spørre her inne også.

Måtte bare fortelle om min "schizofreni" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen & Gratulerer!

 

Må nesten le litt eg, dette hørest nesten ut som meg når eg fant ut at eg var gravid. Tok 2-3 tester hjemme, trodde jo på de, men etter en 4-5 dager gikk eg til legen og tok graviditetstest der. Bare for å være helt sikker liksom (hihi) legen sa at viss eg hadde 2-3 positive tester, var eg nok gravid. Men neida måtte ha en til test hos legen (hihi) den var jo selvfølgelig positiv den å :)

 

Nå er det bare å håpe den lille blir der til juli ;)

 

Hvor tid har du ca. termin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hihi*

samme her...

to positive tester på rappen hjemme, så rett til legen neste morgen...trodde ikke på de i det hele tatt!

Aner ikke hvorfor egentlig.. måtte bare få det bekreftet...

men jeg syntes fremdeles det var vanskelig å tro jeg da.. så dro videre på tidlig innvendig ul jeg da..

å DA vettu... da så jeg den.. så NÅ vet jeg den er der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg TOK fire (!) tester på egenhånd (erre mulig?). En på fredag og en på lørdag forrige helg pga liten mistanke og sjekke om jeg kunne ta vin. Svak strek begge ganger. Tok ikke vin. Tok så neste test forrige tirsdag og fikk litt sterkere strek, men fortsatt litt svak (liksom ikke sterk nok :-)) Så tok jeg siste på torsdagsmorgen og da var det sterk strek. Dermed lure seg unna julebord.

Men så ble jeg altså litt usikker likevel :-)

I følge terminkalkulator (som jeg forøvrig ikke ante fantes), har jeg termin 23. juli. Håper pellefrø blir der ja!!! *be til Gud*

 

Hehe. Fint med bekreftelse fra Det Norske Helsevesen liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hirr-hirr*

Tre tester her ja, og tror fortsatt ikke jeg er gravid, JEG liksom....næh... så må nok ta samme framgangsmåte som andre her...ringe legen å få det bekrefta med en gang.. bli vel ikke å tro det før magen begynne å vokse.. men HAR slutta å røyke da etter jeg testa postivt, så er jo LITT sannhet i det da på den måten....

forvirra..... :)

Termin ifølge term.kal er 27/07..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...