Gå til innhold

Fødeloftet i Stavanger

Anbefalte innlegg

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

eg vurdere og fødeloftet...alt gjekk så fint forje fødsel,men det e tross alt 8 år siden når nr 2 komme....men har kroppen føda ein gang så vett an ka an ska gjer så det bøir nåkk sje store forskjellen:) jordmødrene reklamere jo godt for fødeloftet avogte kan det hørras ut som de ska selga det:) koti har du termin?

Hei,hei.

Tittet tilfeldigvis innom.Jeg fødte på fødeloftet okt.05. Har bare positive ting å si om fødeloftet!!!

Rommet var opptatt når jeg kom inn,fødte på et "vanlig" rom. Fødselen var unnagjordt på ca.4 timer. Flyttet inn på familierommet etterpå. Guttene våre var på besøk hele dagen,fikk vite i etter tid at de kunne nok fått sovet der og siden de er så store(8 og 10),pappen tok seg av prinsessa vår så eg fekk sove etter forrige natts slit og strev:-)Reiste hjem dagen etter,fikk god oppfølging. Kunne godt vært der igjen eg!

Lykke til!!

• 3 uker senere...

Annonse

Hei, jeg skal føde på fødeloftet :-) de er kjempe kjekke der oppe. Liggetiden er nå endret til 2 døgn utenom X døgnet fro førstegangs.... Usikker på andre gangs... Skulle du i løpet av fødselen få behov/ønske om smertestillende så blir du kjørt ned til "føde" avd....

Alt er så mindre "klinisk" på fødeloftet + det virker som om jormødrene har bedre tid til deg der oppe :-) I tillegg får du tilbud om gratis modnings akupunktur så snart du passerer uke 40. jeg var på min første time idag

Jeg fikk beskjed om av min jm at jeg ikke kunne søke meg til fødeloftet,siden jeg røyker.. CA 5 om dagen..

Røykerne er ikke velkomne. Greitt nok det..

DA får vi prøve pasienthotellet ettrpå:-))

Jeg fødte på fødeloftet, min andre. Og en bedre fødsel kunne jeg ikke fått. Fikk ei kjempekoselig jordmor, og alt var tilrettelagt slik at det skulle være så naturlig som mulig. Ingen stress i det hele tatt, noe som var viktig for meg siden min første fødsel var så stressfull.

Jordmora vier all sin oppmerksomhet til deg, så du ikke føler du må sloss for henne liksom:-) Riktignokk så gikk hun litt ut og inn, men det var ingen problem. Var koselig når det bare var meg og mannen og.

Også er det jo ikke problem å bli trillet ned hvis alt skulle kræsje.

Vi fikk ikke benyttet oss av familierommet da, siden vi reiste hjem etter 9 timer. Men førderommet vi var på var helt greit, hvertfall mye bedre enn et vanlig føderom. Det er jo ikke som enns eget soverom da men....:-)Var et stort badekar der, og en cd spiller. Så vi hørte på litt koselig musikk i mellomtiden. Også er lysene dempet, så du får en skikkelig god stemning.

Hvis det blir et tredje barn så velger jeg absolutt fødeloftet igjen, og jeg anbefaler det til alle jeg kjenner som skal ha barn.

Så hvis du føler deg forberedt til å føde uten noe form for smertelindring, og vil ha en mest mulig rolig og "avslappet" fødsel, vil jeg anbefale deg fødeloftet.

Lykke til med valget uansett:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...