Gå til innhold

Måltids tidspunkt for 5, 5 mnd babyer...

Anbefalte innlegg

Her gir vi litt grøt rundt 11 og kl 18.30, ellers er det morsmelk kl 7, 9, 11.30, 13,15,17,19 og 21.

Dette er ca tider da, nå vil han ammes utrolig ofte på natta også.Minst 4 ganger og ofte med bare 45 min mellomrom.

Har fått grøt i 10 dager bare.

Hva gir dere, hvor mye og hvor ofte?

Ville dere gitt mer fast føde om dere var meg?

Fortsetter under...

Oj, skjønner jeg klager over ingenting. Ammer 05-08-12-15-18-01

Det at han skal ha mat kort tid etter at jeg har sovna ved midnatt har blitt litt lagsomt, men det har funka å ta ham opp og amme i søvne også når jeg legger meg. Men da blir det gjerne litt tull med når han spiser i forhold til morgenen. Må få det til å gå opp i 3-timers lukter frem til leggetid og han er alltid leggeklar kl 19.

Har alltid heller gitt etter klokka enn etter når han sier fra. Dvs. han hadde dårlig vektoppgang i starten og sa aldri fra. Det går gjerne 4 timer mellom hver gang dersom han får bestemme, men da er han sulten da. En vedig nysgjerrig kar som kan glemme at han er sulten.

Prøv å gi smokk (om du bruker det da) når han våkner om natta av og til. Vel, ikke dersom han suger masse hver gang du tar han opp for hver time om natta. De småspiser jo også gjerne om de blir lagt ofte til og da varer jo maten desto kortere. Min spiser ihvertfall veldig effektivt om han er sulten og da varer det gjerne 4 timer.

Begynte med grøt ved 4 1/2 mnd (hadde tenkt å vente til 6 mnd) da han begynte å våkne veldig ofte om natta etter å ha sovet 12 timer i strekk 19-07 med mat kl 03. De sier at grøt bare virker for 30% av barna. Det har hatt litt effekt på vår men ikke enorm. Det seis også at effekten kommer ved 2-3 måltider fast føde om dagen.

Begynte med 2-3 teskjeer. Økte langsomt utfra hvor mye han ville ha etter diing på begge bryst. Ikveld spiste han 2-3 spiseskjeer grøt blandet mer erstatning og vann. Han har også klart å spise 160ml grøt blandet med morsmelk. Ga ingen effekt. Han våkna ved midnatt likevel.

Men det rare er at han ikke våkner ved midnatt om jeg er borte (har vært på byen 2 ganger den siste mnd). Tror han lukter at jeg er i rommet. Og det kan stemme.Blir spennende å se når han får eget rom.

har en veldig snill pjokk

Malene får ca:

kl 07.30: pupp

kl 10: grøt (1 porsjon) samt litt fruktpuré + pupp

kl 14: middag (potet & grønnsakspuréer) + evt. pupp

kl 16.30: pupp

kl 19: grøt (1 porsjon) samt litt fruktpuré

kl 20: pupp

kl 03: pupp

Samt litt pupp innimellom noen ganger, som innsovningsslurk og lign...;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...