~Endorfina~ Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Først skal det prøves med fast føde om kvelden, deretter med litt vann i stedet for pupp om natta. Håper selv inderlig at jeg slipper å bruke skrikemetoden, selv om det kan bli nødvendig som siste utvei. De fleste jeg kjenner har jo brukt den. Hva annet kan man gjøre? Burde det ikke være passe tid å venne av i 6-måneders alderen?
trebarnsmamma? Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vet ikke helt jeg, er ikke det litt tidlig da? Dytter denne litt jeg, tenker at man sikkert ikke kan forvente å avvenne med nattmåltid før de har to grøtmåltider??
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Tulla her i huset bare sluttet å ville ha mat om natten. Da var hun 2 måneder nå er hun 5. Tror unger skal få det de vil ha når de vil ha det så blir de så fornøyde =0)
Eliise Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Samme gjorde tulla mi =) Tror hun var ca 2,5 mnd. Plutselig sov hun natta over fra 21.30 til 7.00... Hærlig å sove hele natta da =)
Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 det har lillegutt her også begynt med. sove hele natta... sovner halv åtte - åtte, og våkner for litt pupp kl seks. det må da være å sove rundt!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Det er tidlig å slutte med nattmat ved 6 mnd! De fleste babyer ønsker nattmat etter det! Om barnet legger godt på seg uten, kan det likevel ha behov for nærheten. Forsøk evt å tilby smokken ledsaget med litt stryking og nærvær. Jeg ville ikke brukt en "metode" på barnet mitt, enten det er sutring eller gråt. Var nok ikke dette svaret du ønsket, så jeg er
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 har ikke noe svar til spm ditt. men det er så typisk at noen skal komme inn å skryte om hvordan de ikke har det problemet i det hele tatt!
MintCondition Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Vi avvendte Guro med nattmat da hun var 7 1/2 mnd ca, da spiste hun to faste måltider om dagen og vi hadde begynt å innføre det tredje. Det gikk overraskende greit, pappaen stilte opp med vann og smokk, mens jeg bodde hos foreldrene mine en natt. Den første natta var det litt gråting, deretter gikk det to netter med litt surving, så var det greit. Nå endte vi opp med å begynne med natt-amming igjen da, og fikk ikke sluttet igjen før hun var 9 1/2 mnd, men det er en annen historie (kom litt tenner5 og slikt oppi det hele, og så skulle vi flytte og blablabla)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå