Gå til innhold

Syns dokker det er ok at...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer drar på jobb tur 6 timer hjemmefra fra fredag til lørdag, en mnd før termin??Det inkuldere selvsagt alkohol...

Han er ikke typen som har sprunget ut på byen eller nåkka i det hele tatt, så æ kan ikke si at æ ikke unne han det heller. Men like ikke situasjonen helt...er førstegangs, og litt engstelig for at ting kan skje når han er borte...

Ka ville dere sagt/gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo ut som om du ikke synes det er helt ok, og det mener jeg at han må ta hensyn til!

Skrevet

Kan du ikke be han, på en fin 'ikke-kommanderende'-måte, holde seg edru slik at du slipper å risikere å føde alene eller med en mann som stinker alkohol?

Skrevet

Jeg syns nok det er helt greit en mnd før, men fra tre uker hadde jeg bedt ham holde seg hjemme! Min var i utlandet da jeg hadde en mnd igjen...en hel helg i italia!

Skrevet

Fire uker før termin ville jeg nok ikke vært så veldig bekymret egentlig. Men det er DEG det er snakk om, ikke meg... hva om dere som Hanne nevner blir enige om at han tar det litt med ro? Går jo faktisk an å ta en pils eller to på turen uten nødvendigvis å drikke seg snydens heller... en annen ting kan være å avtale at du kan ringe/melde ham hvis du føler deg bekymret.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe på det. Sjangsen for at det skal skje noe akkurat disse dagene er minimal. Min jobber på reisejobb og var borte til tre uker før termin. Jeg hadde ikke betenkeligheter med det. Nå rundt terminen er han selvfølgelig hjemme da.

Skrevet

Om du synes det er greit så bør han vel dra...

Men hadde vært værre 1-2 uker før:)

Skrevet

Ja, vi har snakka om det og han har ikke tenkt å drikke sæ full... Dette e jo i jobbsammenheng, sånn at det har "kjørt inn"litt sosialt i tillegg på kvelden...Men dem skal jo sove over, og det er 6 tima hjemmefra...

Og æ VET jo at sjansen for at det KAN skje akkurat da er liten...

Men så er æ kanskje bare over engstelig og tenke værste senario...?

Skrevet

det syns jeg du skal la han få lov til:-) er jo en mnd igjen! Og kanskje 2 uker "overtid", så ville ikke stressa med det. Tenk heller det er godt å få være litt for deg selv:)og pappan har også godt å få slippe å være i hormonsonen en stakket stund:-)

Skrevet

Jah, det hadde han IKKE gjort...*

Han sir at han ikke skal drikke mer etter denne turen.

Og han har ikke vært på byen EN eneste gang sia æ ble gravid...vi har bare vært på en fest, litt små sammenkomsta og han har tatt noen øl i jobbsammenheng kanskje 2 gang...Thats it...Så æ har ikke en fyr som feste nei,.,..

Skrevet

Hadde latt min dra! Jobber han i stort firma?? I så fall kan han jo prate med sjefen sin og evt. få firma til å sponse hjemtur (drosje) HVIS noe skulle skje når de er på tur??? :-)

Skrevet

Det viktige her er at DU er trygg på det dere kommer frem til. Selv har jeg sagt at det er ok at sambo går på julebord kvelden før termin. Jeg fløy også tur-retur Stavanger-Trondheim alene på under et døgn når jeg hadde mindre enn 4 uker igjen, men jeg var trygg på at det kom til å gå bra. Konklusjonen er altså at du må gjøre det du føler deg komfortabel med, ikke det alle andre sier er korrekt.

Skrevet

Du kan i det minste fortelle han hva du føler, men jeg ville ikke latt kjæresten min dratt på tur nei.. men jeg er ganske streng sånn jeg da:p hehe

Skrevet

stakkars mannen din.! Bestemmer du virkelig over en voksen mann jente18??

Skrevet

Det går vel mest på at hun må få lov til å ytre at hun ikke er trygg på det viss han selv ikke bringer det på bane. Er, slik jeg ser det, ikke snakk om forbud/tilatelse, men velsignelse. Viss han ikke vet at hun er bekymret bør hun kanskje si fra.

Skrevet

Hanne 10.12 : Tror anonym refererte til jente 18... :)

Men så lenge alle er enige, så er det jo ikke å nekte...

Skrevet

For meg hadde det vært OK hvis han hadde lyst selv. Jeg har for tiden mann og barn i Tyskland (10 dager) og har under 5 uker til termin. Gleder meg til de kommer hjem da.

Skrevet

Skjønner hva du mener loveHearts... Min skal på kurs med jobben 5 uker før terminen, og være borte fra torsdag-søndag. Og det må han jo få lov til, men liker det ikke helt da... Er tross alt 150 mil unna (han skal fly), og om noe skulle skje lørdagen, så går han glipp av fødselen. Men velger å tro at det skal gå bra og at det ikke skjer noe akkurat da...

Skrevet

Vel, det e jo enda 3 uker til, så får se da kordan formen er og om det er "tegn" på at ting kan komme til å skje tidligere enn planlagt:0)

Og kor trygg æ føle mæ da...

Skrevet

3uke til denne jobb turen da,,,:0)

Skrevet

Syns han skal få dra jeg. Sjansen for at du skal føde en mnd før termin er jo i teorien ganske liten. Nå vet ikke jeg hvor han skal og dere bor, men...

Jeg har jo en mann som pendler hver uke. Han er i Oslo, jeg i Trondheim... Sjansen for at vi kan være fra hverandre når det skjer er jo alltids til stede, men....

Det med alkohol kan dere jo gjøre en avtale om. Går an å drikke til maten, og ta en konjakk til kaffen uten å bli "snydens".

Skrevet

jeg lar min reise - han skal til dk en mnd før tremin.

Men d er mitt valg - om noe skjer har jeg mange andre her - men tviler sterkt på at noe skjer...

Skrevet

Snakka mer med han i går...Og han skal nok komme så fort han kan OM det skulle skje nåkka...

Det er ikke det, om æ hadde hatt mange andre, så er det kun han æ vil ha med mæ.

Og det vil han jo sjøl også. Men han er såklart mer sånn, det skjer jo ikke da. Og det er æ jo enig i, det skal godt gjøres. Måtte bare ha en betryggelse på at han kan kom sæ hjem, om så i taxi:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...