Gå til innhold

Når folk spør om dere gleder dere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det flere enn meg som blir helt oppgitt over det spørsmålet?? Hva er det med folk? Jeg tror nok at 98% av alle som er gravide gleder seg! Vi har da tross alt valgt å få en baby!? Av og til får jeg lyst å svare noe sånn som " Nei, fysj, vi gruer oss ordentlig til denne skrikerungen kommer!" eller bare rett og slett "-Nei! Absolutt ikke!" bare for å se reaksjonen deres. Skjønner at folk har mange spørsmål, og jeg sikkert er lei fordi jeg er lei av å vente selv og det derfor kan føles som mas når folk spør hele tiden om det "ikke har skjedd noe enda", men alle forstår da vel at jeg gleder meg til å få babyen min??? Sorry altså, men jeg er bare så lei av den frasen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv fått det spørsmålet mange ganger, og jeg ser ikke noe problem i det. Jeg syns at mange gravide tar sånn på vei for disse spørsmålene man kan få i hytt og pine:)

Om man gleder seg, om det var planlagt(for de som spør om det), om vi har prøvd lenge, Oj, så stor du er blitt, og noen syns det motsatte...osv.....

Assa...Jeg personlig henger meg ikke opp i de spørsmålene, for jeg har selv vært den som har spurt om det til mine venner:)

Og desverre så er det faktisk ikke alle som gleder seg...... Men det er sikkert værre å si at man ikke gleder seg, enn å si at man gleder seg... Mange barn som ikke er planlagt i "dag".....Og det kan gi følger som at man ikke gleder seg....

Men stort sett så gjør vel de fleste det og at det faller naturlig:)

Jeg personlig syns jeg ikke man skal henge seg for mye opp i spørsmålene jeg....:) Ta det heller til deg at du blir lagt merke til:)

Da får man heller si "Ingen kommentar", så får de tolke det selv....:)

Ser du er fødeklar og har ventet lenge, så masse lykke til til deg:)

jente 77

Skrevet

Jeg siktet mest til folk som kjenner meg jeg da, nære venninner og folk rundt meg som VET at vi vil ha den babyen her....

Skrevet

Syns det er sååå teit å spørre om det!!

Om vi gleder oss til babyen kommer, ja så klart gjør vi det :) Det er jo derfor vi valgte å lage barn da!!!

Det er vel ingen som sier at dem gruer seg?!!!

Skrevet

Nei, ikke sant!? Godt å høre at noen forstår hva jeg mener! Av og til, til nære venninner, sier jeg bare "prøv å gjett da!" eller "hva tror du?" på en vennlig måte! Å så forklarer jeg bare hvor teit jeg syns det spøormålet er

Skrevet

Mange som spør meg også, men det er nok helst fordi de gleder seg så masse selv.

Spørsmål som irriterer meg mer er når enkelte mer eller mindre forventer at; nå må du vel begynne å bli drittlei av å gå gravid eller ja nå er det vel begynt å bli tungt for deg... (Jeg vagger som ei gås pga vond ,vond bekkenløsning, men ellers har jeg ingen større plager...) Disse spørsmålene blir så negativt ladet for meg.

Så da gjør det ingenting når babyens farmor sitter å tripper i sofaen å spør hvor mye vi egentlig gleder oss, for hun gleder seg sååååååå masse!!!! Til tross for at hun spør om det opp til et par ganger i uka =)

Uansett mom-to-be, du har ventet lenge, jeg har en mnd igjen, så jeg lover ikke hvordan jeg svarer når min tid nærmer seg. hehe

klem klem.

Skrevet

I begynnelsen når jeg slet m svangerskapsdepresjoner var det nesten morsomt å se når folk spurte meg.." Dette gleder du deg vel til?????"

Nei, sa jeg til slutt bare for å se.... Da hadde de aldri noe mer å spørre om. Samtlige ble rare.. Vi skal jo si JA. Har kommet over det nå, men

var en periode det var tøft ja, selvom barnet var veldig planlagt..

Skrevet

bare smalltalk, synes det er hyggelig jeg:)

Skrevet

Jeg tror akkurat dette spmålet er mer en konstantering og en invitajson til å starte en samtale enn akkruat et direkte spørsmål. "gleder dere dere til ungen kommer?" kan også være et indirekte spørsmål om HVA dere gleder dere til. For det varierer jo fra person til person :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...