Gå til innhold

Juni: Usj, hun begynner å skrike HVER gang hun får pupp...


~Endorfina~

Anbefalte innlegg

Det går greit i ca 5 min, så begynner hun å vri&vrenge på seg og skrike... Tar lang tid å roe henne ned så hun får spist seg ferdig. Må ofte bytte pupp, og da får hun jo ikke den fete ettermelka.

 

Kan det være fordi hun nå er så effektiv at melka kommer for kjapt - og litt smertefull ned i magen hennes?

 

Eller kan det være at etter de første minuttene må hun jobbe mer for å få ut melka, noe hun synes er kjipt...?

 

Andre som opplever lignende eller som har tips?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min var lik i oppførsel...da måtte jeg begynne å gi han mere mat...var sulten og ble sint for at det var forlite melk..han ble ikke mett. folk sier at når de blir slik er det på tide å gi dem noe mere. enten velling eller mme. de er store nå vet du =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare ammet på ett og ett bryst frem til nå? De tømmer brystet myyye mer effektivt etter hvert. Her varte måltidene opptil 40 min i starten (ammer på begge bryst hvert måltid), nå varer de kanskje 5 min til sammen :-) Noen ganger 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir henne begge bryst, og det rare er at hun som regel - når hun har roet seg etter et puppe-skriketokt, og jeg gir henne den andre puppen, spiser hun godt i kanskje 15 min. Uavhengig av hvilket bryst jeg gir henne først. Merkelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, min teori: hun tømmer det første brystet kjapt fordi hun er sulten, deretter er hun mer tålmodig med det andre brystet fordi hun ikke er råsulten, også er kanskje de siste minuttene med sutting mest kos? LilleG kan nok sutte på puppen hvor lenge som helst bare han har sjansen etter han har spist selv om han er mett og det er tomt for melk... De er jo fryktelig glad i å kose de små :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ikke så dumt ut. Hun er jo som regel veldig sulten (grinete) når hun får mat også, så det går vel kjapt ned. Jeg skjønner vel bare ikke at hun virkelig klarer å tømme det så raskt. Og når jeg klemmer på puppen for å sjekke om det er tomt, renner det jo melk ut - men de suger kanskje ikke heelt tomt?

 

Jaja, ikke så lett å forstå seg på disse små, de forandrer seg jo hver bidige dag! Men moro er det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppen blir jo aldri helt helt tom :-)

 

Her i huset sliter vi med at lilleG er så kavete når han skal die mens vi har besøk eller er ute.... Er i grunnen ganske lei ammingen rett som det er jeg for å være heeeelt ærlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...