Gå til innhold

Hjelp!!!!!!! Ni dager uten bæsj....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår er 5 og en halv mnd. Vi har gitt smaks porsjoner med grøt i 14 dager ellers fullammet. Nå gikk det ni dager uten avføring og da måtte jeg inn med Q-tips å stimulere bak. Det kom da sånn mellom tykk avføring, den var ikke hard. Tidligere har det kunna gått opp mot 7 dager uten på det meste. Hun har tydelige smerter de siste dagene og gråter og gråter. Noen forslag for å forebygge dette? Vi har gitt henne 1 ts med malt oppi grøten ellers har hun fått sviskesaft i 4-5 dager nå før siste ekskplosjon. Har snakket med helsesøster som ber oss vente med grøt til hun er 6 mnd, men vi vil gjerne fortsette siden vi har begynt. Lege henviser oss bare til helsesøster. Vi tror ikke det er noe allergi, men tror selv det er denne tilvennings prossessen til fast føde. Men vi vil jo helst ikke at hun skal plages så mye. Tar imot alle gode råd med takk:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten vår gikk nesten i 14 dager, uten at det var noe bæsj i blæia. Da jeg snakket med helsesøster om dette, fikk jeg som svar, at så lenge man ammer, kan det gå opp til 14 dager før de bæsjer.

Vi ga MASSE sviskesaft, han elsker de heldigvis:)

Sviskesaft var også noe vi bare kunne gi masse av, for det er ikke farlig. Og det er helt individuellt hvor masse de trenger for at det skal hjelpe!

Fortsett med litt grøt du, og gi heller noen skjeer med sviskesaft etter matenog se om det kan hjelpe.

Lykke til

Skrevet

Har hørt det fint kan gå 3 uker før man skal begynne å bli bekymret.

Skrevet

hei du:)) jeg har en gutt på 3.5mnd. jeg måtte slutte å pumpe meg og gikk da over til erstattning,som ble litt hardt for lille liam sin mage.

han bæsja ikkje på en uke,og da fikk jeg rådet om å blande malt-exstrakt i melken hans. det har nesten umiddelbal effekt! iallefall på vår lille rakker:)

prøv..det er verdt ett forsøk.

en halv eller hel t-skje med malt,og da får han i seg rikelig med b-vitaminer også..

mvh stine og liam alexander:)

Skrevet

hei du:)) jeg har en gutt på 3.5mnd. jeg måtte slutte å pumpe meg og gikk da over til erstattning,som ble litt hardt for lille liam sin mage.

han bæsja ikkje på en uke,og da fikk jeg rådet om å blande malt-exstrakt i melken hans. det har nesten umiddelbal effekt! iallefall på vår lille rakker:)

en halv eller hel t-skje med malt,og da får han i seg rikelig med b-vitaminer også..

du driver sikkert med beby masasje også,kanskje.. viss ikkje,prøv det!

mvh stine og liam alexander:)

Skrevet

De kan få litt forstoppelse når de begynner med fast føde. Selv om du ammer bør hun nå ha avføring hver dag når hun får fast føde. Lag/kjøp sviskepure (smaafolk har), det er mer effektivt enn sviskesaft, eller kjøp aprikosmos. Gi masse, ni dager uten bæsj er mye når hun har fått fast mat.

Skrevet

Går an å blande litt kli i grøten. Det funker hos oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...