Gå til innhold

hjelp, hun vil ikke ta puppen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er fire mnd om få dager, og i natt har hun holdt det gående. hun har våknet flere ganger, og tømt begge puppene og fått mme på flaske. Det virker som om hun rett og slett ikke vil ha puppen mere nå:-( Hun bare skriker når jeg legger henne til, men flaske tar hun. dvs i natt og tidlig i dag ihvertfall. Senere i dag har hun ikke fått, men må ha til kvelden igjen for der er litt lite... Hun har veldig sjeldent drukket av flaske før, og nå er jeg litt i villrede. Noen andre som har opplevd dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, har vert der...

Melka flommer ikke på samme måte på kvelden som på morgenen.. Hun må streve litt mere for å få den i seg =)

Derfor virker det ikke som hun vil ha den...

Her begynte hun å tulle sånn da hun var 3 mnd... Begynte med EN flaske hver kveld... og det økte fort til mere i løpet av dagen...

Nå er hun 5mnd og puppa er så godt som uttørka. Har prøvd å pompe opp produksjonen. Men tror jeg skulle begynt med en gang. Venta nok for lenge.

Det jeg vil frem til er i allefall at du burde prøve å få opp produksjonen eller få melka til å flomme bedre ved å bruke ammete el...

Jeg kan virkelig ikke anbefale å begynne med den ENE flaska... for den blir for flere. For ikke å snakke om vasking og koking av flasker. Kjøpe dyrt MME...

Jeg ANGRER i allefall, og kommer ikke til å gjenta det her neste gang.. Selv om det er frustrerende med sulten unge =(

Men du må nå bare se det ann, å selv bestemme hva du vil gjøre med det ;-) Lykke til!

Skrevet

Nei, den ene blir vel fort til flere ja:-) Jeg har lyst til å fortsette å amme, det er så utrolig praktisk, så jeg får prøve å få i meg litt amme-te.

Takk for råd:-)

Men jeg kan vel ikke klage, dette er vår første våkenatt noen gang, og vi har en gutt på snart tre år:-)

Skrevet

noen kraftige økedøgn så skal du se det går seg fint til igjen med ammingen. Les om tips for å øke produksjonen på ammedebatten, og legg barnet til så ofte du kan. Min mening er at du må velge enten flaske eller pupp her for å få bukt med puppenekten. Amm når barnet sover (legg dere i dobbeltsengen), det gjør vi til nesten hvert måltid her noen dager pga puppenekt. Amm i slynge eller sjal, eller hold barnet og gå og amm.

Dette går ganske sikkert bra hvis dere tar noen få, litt krevende døgn. Men mm-barn sover sjelden rundt uten nattmåltider når de er så små, så det må en være villig til å "ofre".

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...