Gjest Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Jeg er 7+6 uker på vei, og jeg har vært borte fra jobben pga av kvalme. Dette er 2. gang på få uker jeg er borte pga det. Jeg driver og finner på små hvite løgner på hvorfor jeg er borte, siden sjefen ikke vet at jeg er gravid. Jeg hadde ikke tenkt å si til før etter nyttår, da jeg er på den sikre siden, men det er slitsomt å ikke kunne si sannheten, og kanskje få en forståelse på hvorfor jeg er borte, istedet for at de kanskje tror at jeg skulker unna jobben. Har dere noen tips?
PrøvLykken Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Eg sa det til sjefen. Har vært utrolig dårlig, og hjemme i 2 uker. Var bare 5+6 da hun fikk vite det. Det gikk veldig bra, selv om jeg egentlig ikke liker henne så godt. Litt rart siden familien ikke vet det ennå, men godt å slippe å lyve. Lykke til uansett hva du gjør:)
MathildeC Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Jeg tror at hvis jeg hadde vaert i den situasjonen hadde jeg ogsaa enten a) sagt det til sjefen (og forhaapentligvis faa sympati!!) eller rett og slett bare faa en sykemelding. Selv om de sikkert gjetter hva det er da ogsaa, spesielt hvis du ser litt groenn ut de dagene du er paa jobb :-)) Haaper du foeler deg bedre snart!
Joolimooli Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg har vært i samme situasjon som deg, og jeg sa det til sjefen. Ser litt på det som å si det til legen, jeg... De er liksom på utsiden av de offisielle gruppene som vet eller ikke vet. For min del gikk det bra, og han sier jo ikke noe til noen!
På'n igjen:)!! Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Hei! Er på en måte litt i samme situasjon. Har hatt noen netter hvor jeg rett og slett ikke får sove og har derfor ikke orket å dra på jobb. Både fordi jeg har en times kjøretur og er da redd for å sovne ved bilrattet, og fordi jeg egentlig er veldig sliten nå som jeg er gravid og kjenner at det ikke er bra å presse meg. Var hjemme fra jobb i dag og føler litt at de tror jeg "skulker". Så jeg har bestemt meg for å si det til sjefen. Tenker at det vil gjøre alt litt enklere. Da forstår hun hvorfor jeg må til legen flere ganger i nærmeste framtid og hun forstår hvorfor jeg har vært litt borte og hvorfor jeg ikke klarer like mye som jeg gjorde før. Hadde egentlig tenkt å vente til det hadde gått tolv uker (er 10 nå), men nå som jeg har bestemt meg for å fortelle det kjenner jeg meg letta over det. Er så fært med alle de hvite løgnene. Vi driver blant annet å flytter på jobben og da har jeg hatt "vondt i ryggen", har følt at de andre tenker at jeg prøver å snike meg unna. Slitsomt. Skal bli godt å at hvertfall hun vet det. Og skulle alt gå galt så er det jo greit at hun vet hvorfor jeg blir borte en stund og at ting kanskje er litt tungt for meg. Vel så det jeg prøver å si er, hvorfor ikke si det. Sjefen din har uansett ikke lov til å si det til noen andre, også får du helt sikkert forståelse for situasjonen din!! Lykke til!! Og god bedring!
Gjest Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Tusen takk for alle svarene. Tror nok jeg kommer til å si det. jeg syns det er litt skummelt også, siden da er det liksom ute, men det må det jo uansett en gang.. God bedring til alle som er kvalme også.. vi får krysse fingrene for at det snart år over:)
Gjest Skrevet 21. november 2006 #7 Skrevet 21. november 2006 Jeg sa det til sjefen idag og det gikk over all forventning. Hun hadde bare gått og ventet på det og hadde en mistanke allerede. Hun tok det kjempefint og lurte på hva hun kunne gjøre for meg. Er så utrolig lettet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå