Gå til innhold

Vil på samlivskurs jeg, krangler litt etter minsten ble født.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har hatt det helt perfekt sammen og gledet oss veldig til å bli foreldre. minsten er 5,5 mnd nå. Det er helt fantastisk å ha en liten en men vi er ikke alltid helt venner. Krangler ikke så ofte men hakker på hverandre.

Det vi krangler litt om er penger, og det er ikke mye gøy, og det at jeg er litt rotete, han er ekstremt ryddig men det er jeg som skal rydde ikke han for han har jo vært på jobb.

Han arbeider borte og er hjemme 4 dager av gangen. Jeg har permisjon og går hjemme, passer minsten, lager mat, vasker hus, klær, stryker hans skjorter, handler, støvsuger og rydder.

Vi har en konto til minsten, og der setter vi inn hele barnetrygden. Jeg vil gjerne bruken litt av den på ting til han lille men får ikke lov å røre de pengene. Gjorde om fast trekket mitt så halvparten av barnetrygden ble værende på min konto, men det ble han forbanna for og mente jeg tok pengene til meg selv og at jeg lurte unna penger. Ville ikke høre på mag da jeg sa jeg hadde glemt å si fra til han, så de pengene jeg har tatt ut og brukt på mat (500 kr) må jeg sette tilbake igjen. Så da tar jeg av bursdagspengene mine isteden..

Jeg vil så gjerne på samlivskurs for å prøve å få til bedre kommunikasjon, men han blånekter for det er bare jeg som må skjerpe meg, er ikke noe galt med han i det hele tatt.

Er redd forholdet ikke kommer til å vare om vi ikke får litt "hjelp" snart, og det vil jeg jo ikke for jeg er så glad i han og han i meg.

Noen andre i samme situasjon som har noen tips å komme med? Trenger det sårt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

huff..så utrolig kipt...

merker at vi også har en del små krangler... men vi klarer alltid å ordne opp i det... rydding og vasking er det vi krangler om...her er det jeg som roter mest og...men jeg roter 10 ganger mer enn han og rydder 20 ganger mer...han er ekspert på å rydde av bordet..og når jeg kommer på kjøkkenet om morgningen så står alt på kjøkken benken...

men vi er kjempe gode venner og kan le av det hele sammen...

huff...vet ikke helt hva jeg skal svare deg egentlig...si at du føler at dere trenger å gå på det..si at du føler forholdet går over snart hvis ikke...

Skrevet

Banretrygden er jo for å bruke på barnet.

Hvis dere har dårlig råd, så er det jo nettopp det barnetrygden skal hjelpe til med.

Man kan vel heller hjelpe barna med å spare etterhvert som tiden går og man får bedre råd?

Jeg synes det virker veldig strengt mot dere selv,men vet jo lite om deres økonomi selvfølgelig.

Ett annet argument for deg der, er at du har rett til å styre over de pengene. Ettersom du tydeligvis er den som har kontroll på alt av husholdning!

Hvisman krangler mye, gjelder det jo å finne roten til problemene, og løse opp i de...

Og økonomi er en vond verkebyll...

Ellers er det jo veldig vanlig å slite i denne perioden. Vi har barn på samme alder og har også hakket fælt på hverandre, men det løsnet for ett par måneder siden , så alt er ok igjen.

Lykke til

Skrevet

En mager trøst, men alle opplever å slite med forholdet innimellom, spesielt når man har små barn.

Vi har vært på samlivskurs og det var vi kjempefornøyde med så det kan virkelig anbefales. Kankje han blir med hvis du forteller han at du føler du har et stort behov for å gå på kurs, at du vil lære mer o.s.v og ikke at dere må dra på kurset p.g.a.han... Men det har du sikkert prøvd.

Lykke til i hvertfall... Håper dere reiser på kurs, det er som kurslederen vår sa en god invistering for våre barn. Barna har det bra når foreldrene har det bra sammen.

Skrevet

Det er ikke alltid så lett med første barnet i begynnelsen ... Vi hadde også små krangler etter at førstemann kom. Jeg var vel litt hormonell i tillegg så da vi begge var litt usikre på vår nye rolle så tok jeg ting litt verre enn normalt.

Men vi fikk snakket skikkelig ut om det og det ble helt bra igjen!

Etter ønske fra meg gikk vi på gratis samlivskurs før nestemann ble født. Det anbefales virkelig! Mannen min hadde ikke lyst i det hele tatt, men vi ble enige til slutt, og han var veldig overrasket over at han likte opplegget. Var veldig pessimistisk på forhånd...

Prøv å få en seriøs samtale med mannen din og ta opp alle små ting du tenker på! Håper det ordner seg for dere!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...