Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Eg er ein sjukepleiar som jobber 80 % i 3-delt turnus med ca 40 % nattevakter. Eg prøver no og bli gravid, og eg veit at eg har rett på tilrettelagt arbeid pga at det er uheldig med nattevakter i svangerskapet. Men eg har ikkje lyst å be om tilrettelegging heilt i begynnelsen av svangerskapet med tanke på tidlig abort. Nokon som har vore i samme situasjon og korleis løyste dåke det i praksis?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7157625-gravid-og-nattevakt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg jobber 100% som sykepleier i rundturnus på en ganske tøff post på sykehuset. Og jeg har fått slippe nattevakter etter en del diskusjoner med sjefen.. Er 11+5 i dag, og jeg fungerer ikke på natt rett og slet.. Er svimmel, kvalm og skikkelig ukonsentrert.. Ser det ikke som forsvarlig at jeg går nattevakter.. Så det r greit og slippe de. Jeg skulle få sykmelding fra nattevakter dersom sjefen nektet og frita meg..

Jeg jobber 100% natt/fast. Men etter at jeg fant ut at jeg var gravid har legen sykemeldt meg 50%. Har hatt ferie i 3 uker nå, så jeg må føle på kroppen hva som blir best for meg når jeg kommer tilbake i jobb. Tror det skal gå greit å jobbe halvt for min del. Men jeg må jo legge med at jeg hadde en MA i fjor. Tok ikke hensyn til graviditeten da (dessverre, viste det ikke) og kjente at jeg presset kroppen alt for mye. Men det er jo dumt å spekulere i det!

Uansett er arbeidsgiver pliktig til å tilrettelegge for deg..sånn som du vil ha det/trenger det.

Er du fagorganisert? De hjelper deg, hvis du får problemer med arbeidsgiver... et lite tips bare:)

Klem fra meg

Sykepleier i 60% stilling natt jeg. Sist svangerkap ble jeg sykmeldt 50% fra ca 7 mnd. for å slippe 2 og 3 netter på rad. Det var godt.. Gravid igjen og akkurat fått ny nattvaktstlling med færre 2 og 3 på rad. Skal "holde" ut så lenge som mulig... Har ikke begynt i stilling, og bare 4 dager siden positiv test. Litt vanskelig situasjon ifht ny arbeidsgiver i tillegg...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...