lille gull skal bli storesøste Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Lurer på hva slags smukker jeg skal kjøpe til baby'n.. Noen som har noen erfaring?? Hva kjøper dere??
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vi brukte latex, siden lillejenta vår spytta ut silikonsmokken, nekta å ta den... latex er helt ok så lenge en husker at de har begrenset holdbarhet. Ved jevnlig bruk bør de skiftes ut minst annehver måned. Sjekk alltid smokken for rifter/morkent gummi. De kan kokes på lik linje med silikonsmokker for sterilisering.
tullla Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Latex/det som kalles "naturgummi" kan gi latex-allergi og er ikke så bra, men det er mykere og seigere enn silikon, så en del babyer liker bedre latex. Jeg ville i det lengste prøve med silikon, og godtas det ikke så tar vi heller latex da og prøver igjen med silikon om en måned eller to.
selfangerkjerringa Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Det KAN gi latexallergi, i sjeldne tilfeller. Datteren min har brukt latexsmokker i to år og det ser ut til at det går fint foreløpig.
Mrs. Bouquet Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Det beste er å prøve med silikon først, pga det som nevnt over her. Vil ikke barnet ta det, er det større sansyligvhet for at det vil ha en i latex. Jeg har kjøpt inn en del smokker i silikon, så har jeg en reservepakke med latex om vi må prøve med det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå