Gå til innhold

Toro kjøttkakesaus til ettåring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage hjemmelagede kjøttkaker idag. Jeg bruker å kjøpe Toro kjøttkakesaus og lurer på om det er ok å blande litt av denne (det er jo ikke mye) i middagen til ettåringen idag? Eller er den for salt? Det er snakk om kanskje to teskjeer.

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skulle da tro det var greit, jeg begynte med det før han var ett år. Er jo ikke mye, bare pass på å tilby vann utover ettermiddagen når han får salt middag.

Skrevet

er det virkelig så mye som to teskjeer salt i pose-sauser? hjelpe meg... det var litt mye... for når jeg lager kjøttkakesaus selv bruker jeg bare 1/2 ts tror jeg... ville nok vurdert å finne en hjemmelaget oppskrift i stedet... i hvert fall til senere da. går nok bra for en dag, men som hun over her sier så bør du tilby masse vann etterpå og under middagen slik at saltet løses ut.

Skrevet

Tror kanskje det var at barnet skulle få 2 ts saus da.

Skrevet

oj, hehe, der var ikke hodet mitt helt med gitt! sorry HI:)

Skrevet

Hjelpe meg!!!

Selvfølgelig kan barna spise toro saus (om du ikke er helt fanatiker da)

De fleste barn spiser idag ferdig mat. og det går helt fint!

Skrevet

Endelig noen som er enig med meg.

Fatter ikke hysteriet over posesaus........ det er da vitterlig ikke snakk om mange ss saus .........

Fanatisme og hysteri.

Skrevet

he he, det var selvfølgelig snakk om 2 ts med saus :)

Hun fikk i alle fall dette idag og hun spiste endel. Mest spennende var brokkolien vi hadde til da. Det synes hun er kjempgodt og gøy å spise med fingrene.

Er ikke ei sånn hysterisk mor (tror jeg), men greit å høre hva andre synes om ting og tang. Av og til føler jeg at jeg er på bærtur og da er det greit å få andres mening.

Takk for svar.

Hovedinnl.

Skrevet

Jenta mi får hvertfall det innimellom. Å hun får t.o.m mer enn to teskjeer. Noe er kjempenøye åå det å lager kun middag fra bunnen av, mens andre velger å gjøre begge deler.

Skrevet

Sjølvsagt går det greitt om ungen får "ferdigmat" eller "posemat" av og til. Poenget er vel berre det at det ikkje er ideelt for ein unge å ete berre posemat og pølser dag ut og dag inn.

Viss du synest sausen er for salt, kan du alltids vatne den ut litt og.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...