♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Har noen spørsmål angående forkortelser på helsekortet. Håper noen vet svar Hb? Ødem? Fl/min? Med +/-? også er blodtrykket mitt på 140/70, er ikke dette høyt? Er det noe farlig? Får så lite forklaring av legen min.. hun sa bare at hun fulgte med blodtrykket fordi det var høyt..
en liten i magen Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Hb er hemoglobin, dette skal ligge mellom 11+ til 14, min var på 10,7 sist, så jeg måtte begynne på jerntabeletter. Ødem er om du har vann i kroppen, altså om du har hovne føtter/hender, dette er vel mest vanlig på slutten av svangerskapet. Fl/min er barnets hjertefrekvens, min baby hadde på 135 sist: ), dette varierer veldig, noen har 140, 150, 160. Med+/regner jeg med er om du går på noen medisiner. Det var litt høyt blodtrykk, men ikke alvorlig høyt, mange får vel oftest lavere blodtrykk i svangerskapet, når jeg ikke er gravid, ligger mitt på 120/80, nå er det på 90/60. Godt legen din følger med det da iallefall: )
Gjest Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Kan no forklare deg det jeg vet da hb er blodprosenten din Ødem er jo om du har ødemer på kroppen.. dvs hevelser fl/min er hjertelyden t baybn med +/- vet jeg ikke Synes ikke blodtrykket ditt var altfor høyt jeg. Er verre når undertrykket er høyere! (ditt er 70)
♥ Linn venter på nr.2 ♥ Skrevet 20. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2006 Takker masse for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå