Gå til innhold

Hvor mye fruktpure gir dere til småttisene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 7 mnd,ikke veldig flink til og spise,vil bare ha melk,frukt og til nød litt middag,Grøt kan vi glemme.

Han elsker frukt purè,så han får ca 1 sånt lite beger (eller et halvt sånt stort glass fra nestlè) en gan pm dagen. Noen ganger får han 1,5 beger om dagen. (sånne små man kjøper i 4pk)

Hva gir dere? Litt dårlig samvittighet siden min får så mye men det er umulig og få i gutten min mat....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

6 mnd og spiser ca et sånt beger om dagen til lunch + mme etterpå.

Skrevet

tror man kan gi dem så mye frukt de vil ha.

Det er jo sunt.

Men noen får mageknip av for mye..

Min får et fruktmåltid midt på dagen, og litt til grøten om kvelden hvis han vil ha.

Skrevet

Jeg gir 1 stort glass + et beger hver dag.

Jeg lurer i henne grøt sammen med frukten, litt på hver skje.

Skrevet

Har du prøvd litt most banan? Det sluker min gutt på 6 mnd :-)

Skrevet

Lillesnupp har vel aldri smakt sånn ferdige greier, og snuppa på 2 år har fått noen ganger siden pappaen hennes syns det var gøy å gi henne dessert da hun var liten.

Jentene får frukt hver dag, lillesnupp får det enten most med gaffel eller i Baby Safe Feederen sin(nettlignende sak som gjør at hun kan spise alt av frukt uten å sette i halsen)

Frukt er sundt, men jeg tror at det er alt for mye fruktose, fruktsukker eller hva de nå tilsetter i disse ferdige greiene.

Skrevet

For noe f tull!

De er IKKE tilsatt fruktose!

Kun ren sunn frukt som er moset.

Ikke hver så sur bare fordi DU ikke har råd til å kjøpe ferdig beger!

Skrevet

Hehe:-)

Mulig jeg er sær da, men jeg liker at det jeg gir til barna mine er mest mulig slik de kjøpes ferskt..og ikke bearbeidet.

Og jeg tror at slike beger inneholder konnsentrater i en eller annen form, og da er det mye mer fruktsukker enn i fersk frukt.

Men du med alle penga trenger jo ikke bry deg så mye med hva jeg gjør da vet du:-)

Skrevet

hallo.... når det står 100% ren frukt og ingen tilsetninger på innholdet - tror du produsentene lurer oss???

Skrevet

noen foreldre er hvis veldig overhysterisk på hva ungene spiser....er no vel helt greit om hun vil lage fruktblandinger osv selv..... det jeg lurer på LUCA er hvor du har kjøpt den bite greien...har en venninne som snakket om den..men hun hadde sett den på andre siden av landet.... hvilke butikk har du kjøpt den i?

datteren min får ca et halvt sånt beger om dagen kanskje..litt til frokost og litt til kvelds.. i dag gav jeg henne et frukt måltid i tillegg..så tenkte å begynne med det... har tenkt på å prøve å lage litt selv etterhvert og..da kan man blande de fruktene babyen liker best.... men så er det jo så lettvindt med de pakkene da..

Skrevet

Den har jeg kjøpt på Babyshop og har sett Fru Lyng har den også. Det er ikke så lenge siden den kom inn i Norge tror jeg, så vi tro flere utstyrsforretnnger får den inn. Alexi.no er jo også en nettbutikk som kunne tenkes å ha slike.

Med en slilk slipper jeg som sagt å være redd for at hun setter ting i halsen, man må jo følge med uansett da, og hun får tygget på frukt og grønt.

Jeg oppfatter ikke meg som overhysterisk, syns det er tullete å kalle noen det, men du må huske at det er jo noen som er mer opptatte av og interessert i div ting enn andre. Så jeg engasjerer meg kanskje mer enn snittet i hva jeg putter i barna mine, er det hysterisk det da?

Skrevet

Jeg gir ca. 1/2-1 beger pr. dag. Pleier å kjøpe de økologiske fra Hipp. De er ganske små egentlig. Spiser faktisk ett selv nå (rester fra sønnen min) nam, nam :)

Ang. matnekt: Jeg ville prøvd og tatt litt frukt sammen med grøten. Da kan det hende at grøten glir ned. Fungerer hos oss i hvertfall. Tar bare litt slik at det ikke blir slik at han MÅ ha det hver gang han får grøt. På kvelden spiser han grøten "bar". Most banan som ble foreslått over her kan også være en god idè...

PS: hvorfor bruker vi så mye energi på å kritisere hverandre i forhold til om man velger sånn eller slik mat? Tror de fleste jentene her inne kun ønsker det beste for barna sine - enten man velger ferdige produkter eller lager maten selv :) Synes vi skal droppe kritikken jeg da - nok stress i hverdagen ellers :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...