sullameglitt Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Hei! Jeg er ikke mest aktiv på disse sidene, men har lyst og dele min erfaring med dere! Først litt om meg selv da.... 33 år, gift og 3 barn (jente 10 år, gutt 3,5 år og jente 8,5 mnd) Den minste jenta hadde aldri hatt lange dupper på dagtid, verken i vogna eller i senga, bare en halvtime nå og da (fra hun var nyfødt) om natta har hun sovet stort sett hele tiden(ja, jeg vet jeg er heldig!). Da hun ble 5 mnd sov hun plutselig 2 og 3 timer (bare i senga)! Nå i ettertid tror jeg at jeg skjønner hvorfor, det var da hun begynte og snu seg på magen, hun sover mest på magen nå. Jeg er inne og snur henne om kvelden når jeg legger meg, men vet at om ikke lenge er hun på magen igjen. I begynnelsen snudde jeg henne hele tiden for mageleie var jo litt tidlig.... Men jeg så også at hun samtidig kunne snu seg fra mage til rygg i søvne og fant vel ut av at dette kunne ikke jeg styre. Ønsker ikke å "tjore" henne fast på ryggen. Hun sover kun korte dupper (halvtime) i vogna (på tur eller i ro) I vogna er det ikke enkelt og snu seg med pose og greier. Det skal også nevnes at hun er sterk, satte seg opp selv da hun var 6 mnd og beg og krabbe rett før hun var 7 mnd, så jeg vet at hun er sterk nok til og endre stilling v ubehag. Hvis ikke hadde jeg nok ikke vært like rolig. Så min lille er altså en liten mage jente, det tok bare tid før jeg skjønte det........
AnonymeAnine Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 De finner fort ut hva de foretrekker, ja:-) Min sønn la seg til på magen med en gang han fant ut hvordan han kunne snu seg, ca 3,5 mnd gammel. Nå ligger han alltid og sover på magen, bortsett fra i vognen.
sullameglitt Skrevet 20. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2006 Godt og høre at det er flere!! Min lille snudde seg også da hun var 3,5 mnd men klarte da ikke og snu seg tilbake på ryggen. Sover din lenge i vogna eller har du samme erfaring som meg, kort dupp?
AnonymeAnine Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Han sover kun i vognen når den er i bevegelse så det blir ikke mer enn toppen en time. Husker ikke helt når han klarte å snu seg tilbake på ryggen, men det var et svare bråk "hele" natten lenge fordi han ikke klarte å snu seg tilbake når han ville, så han spolte i sengen og dyttet hodet i sprinklene, slik at vi måtte flytte på ham flere ganger om natten. Alternativet var baby-safe, men følte ikke at det var riktig å "binde" ham fast siden han foretrakk å ligge på magen.
mjk Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Min gutt som snart er 4 mnd sover også bare på magen. Han har endelig begynt å sove på ryggen i vogna når vi triller. Vi fant ut at han var en magesover etter ca 8 uker. Da hadde vi slitt og strevet så mye med å få han til å sove på ryggen at vi var helt utslitte. Vi visste jo at man ikke skulle legge barn på magen, derfor så tok det så lang tid før vi forsøkte, men når vi først la han på magen så sov han godt og lenge...:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå