Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter me sex etter fødselen.jg hadde en har fødsel me maaange sting,og d føles nesten som de har sydd for mye igjen.ubehagelig å ha sex.fødte for 5 mnd siden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

litt problem her og, revnet hele veien, fra helt bakerst og helt frem, så mange sting. tanken gjør meg dårlig, så har ikke turt å prøve en gang. fødte for 3mnd siden. veldig kjipt

Skrevet

Jeg fødte for 2.5mnd siden, og klarte å gjennomføre for første gang nå i helga. Og jeg sydde ingenting, men har allikevel vært veldig sår og øm nedentil. Vil tro det hadde vært verre, og tatt lenger tid før sex dersom jeg hadde sydd...

Skrevet

Vi prøvde å ha sex etter 3 mnd og det gikk ikke. Følte meg for stramt sydd igjen. Ble henvist til sykehuset av legen som mente jeg måtte klipppes opp igjen og ihvertfall få fjernet en del ekstra arrvev (ser ut som små hudfolder langs arret. de klippes og pensles bort).

Fikk da 5 mnd etter fødselen time hos legen som sydde meg. Hun sa at arret var blitt veldig stramt,men at jeg ikke var sydd for mye igjen. Man klipper svært sjelden opp igjen da arret blir enda verre av det. Noen får strammere arr enn andre.

Dessuten blir det enda verre om man spenner seg ved sex første gang.

Resultat:

Jeg kunne ha strukket selv og hatt sex for lenge siden. Fikk en bedøvelsesgele som jeg smører på før sex. Fikk også en østrogensalve ettersom slimhinnene kan bli veldig såre, tørre og røde pga amming.

Sex er beste måte å strekke arret på. Med bedøvelseskrem går det helt fint (g- og p-punktet ligger jo ikke ved skjedeinngangen). Vel, mannen slipper seg mindre løs enn meg (blir ikke så veldig hurtig inn og ut fordi det er jo litt vondt). Masse glidekrem må til.

Men legen kunne jo ha sagt at man må tøye selv om det gjør vondt.

For de klippper ikke opp igjen.

Skrevet

Ok.tusen takk for svar på noe så personlig.da er det sikkert vanlig etter en hard fødsel.

Skrevet

Jeg måtte også sy MANGE sting etter fødselen (revnet hele veien-3. grads). Gruet meg litt til første gangen vi skulle ha sex igjen- ventet litt over 2 mnd. Måtte bruke glidemiddel og det var litt "trått" (hehe..) i begynnelsen, men etter ei stund var det som før igjen:) Bortsett fra at jeg også merket dette med at det strammet endel innvendig( sydde mye innvendig også). Lurer på om dette bedrer seg etterhvert.. følte meg nesten trangere nå etter fødselen ;) hehe..

Skrevet

hadde du total ruptur, 3.grads? det hadde jeg også. gruer meg veldig til å ha sex første gangen igjen, er livredd for at det skal gjøre vondt, særlig fordi jeg er sydd innvendig også. fikk og beskjed om at det ikke var 100% grodd og blitt arrvev før etter 3 mnd etter fødsel..

Skrevet

Jeg ble bare sydd 3 små pyntesting, men har litt problemer med sex, klarer liksom ikke helt å slappe av.... Det er straks 5 mnd siden fødselen, men enda føler jeg meg ikke helt 100 % når det gjelder sex.

Skrevet

gjør det vondt, eller er det bare anspenthet folk sliter med? jeg gruer meg selv til første gangen igjen..

Skrevet

Vi hadde sex etter 2 1/2 mnd. Hadde noen få sting, og var utolig nervøs at det skulle gjøre vondt.... Men det var det ikke, det gikk helt fint her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...