Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 til en god gryterett/ og grytekjøtt vi kan ha i barnedåpen vår? vi skal ha gryterett, salat og rundstykker, men litt usikker på hvem gryterett
Kjærlighet <3 Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Vi hadde Bali kylling gryte. Enkelt og veldig godt:-)
Babykilo Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Biff stroganof som du lager selv. Let etter oppskrift på nettet. Enkelt og bedre med hjemmelaget mat, spør du meg. :-)
mamma`n te Kaja Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Stemmer også på Biff stroganof
MintCondition Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Viltgryte da? Finnebiff f.eks? Eller elg
Nå kommer lillebror:) Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Her er en kjempebra oppskrift på biff stroganoff. Hvor mange skal det være til? Denne er til 3 stk - så da kan man jo gange opp: ca. 600 gr kjøtt (det beste er biffstrimler av storfe eller indre/ytrefilet skåret opp) (noen ganger tar jeg 300 gr kjøttdeig og 300 gr biff for at det ikke skal bli for dyrt.. ) 1 ganske stor løk 1 ss smør champignon (pleier å ta ganske mange... f.eks. 7-8 mellomstore) 2 dl rømme og 0,5 dl matfløte 1 ss tomatpuré noen "skvetter" sitronsaft 3 ts sterk sennep salt, pepper og paprikapulver Serveres enten med ris, eller poteter, gulrøtter og brokkoli. Nam! Slik gjør du det: Stek hakket løk og kjøttet i smør (kan godt steke i panne og så ha over i gryta. Tilsett så stekt champignon og tomatpuréen. Ha oppi rømme, fløte, sennep og sitronsaft og kok i 5 min på svak/middels varme. Tilsett salt, pepper og paprikapulver. Nam! (godt med grovkvernet pepper, evt. peppermix og havsalt)
Nå kommer lillebror:) Skrevet 20. november 2006 #7 Skrevet 20. november 2006 Nam.nam!! Viltgryte er godt, ja! Oppskriften ligner på biff stroganoffen min, men reinsdyr eller elg i stedet for, og einebær og kanskje litt brunost i!
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #8 Skrevet 20. november 2006 Viltgryte med stekt potetstappe namnam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå