curly sue Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 Noen som går til behandling hos fysio el lignende for bekkenløsning etter fødsel... hva gjør dere, og har det effekt...? Synes det er vanskelig å få til i hverdagen, da tida går så utrolig fort og jeg ikke har bil til å komme meg noen plass... er litt over to måneder siden lille gutt blei født nå pg jeg har fortsatt plager i bekkenet...noen dager bedre enn andre... men det hemmer meg i daglig aktivitet... Kanskje det finnes noen øvelser man kan gjøre hjemme...? Noen som har peilingpå el erfaringer med dette?
Gjest Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Hvis du har mulighet, så kjøp deg en fitnessball! En sånn stor en som du kan sitte på. Gå til et treningssenter som kan sine ting om balløvelser og hør om de kan gi deg noen bekkenøvelser (fins mange) å gjøre på ballen. Jobber på senter selv, og vi anbefaler en del balløvelser til bekkenløsningsplagede.
lillebell&lillemor Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hei! Jeg har også litt plager i bekkenet etter fødselen for 5 mnd siden. gikk til fastlegen først og fikk henvisning videre til fysio. har vært der to ganger nå og er veldig fornøyd. jeg har fått øvelser som jeg skal gjøre hver dag. trenger ikke noe utstyr og kan gjøres hjemme. kjempe greie øvelser som tar tak i muskler på steder jeg ikke trodde det fantes... så jeg anbefaler det på det sterkeste hvis du har mulighet, da får du riktig veiledning og oppfølging slik at du gjør det riktig og ikke feilbelaster kroppen eller gjør noe feil slik at det blir verre. lykke til!
rødt&blått Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Jeg var plaget i svangerskapet også, men fysio hjalp meg verken da eller etter fødsel. Holdt på hos fysio til snuppa var ca. 4 mnd, men da ga jeg opp. Jeg var hos legen for å få rekvisisjon til kiropraktor, men legen feide det bort med å si at plagene mine var muskulære... Trener styrke 2-3 x i uka men er enda ikke bra og gruer meg til å begynne i arbeid igjen der jeg går/står stort sett hele dagen.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Hei,nå er det over ett år siden jeg fødte,men en ting husker jeg og det var bekkenløsningen!!!! Jeg fikk henv.fra legen,hadde vel 10 beh. Noen tips du kan gjøre er: -gå korte skritt -gå baklengs ned trapper -gå sakte,ikke stress -sov med varmepute mellom beina om natta/også vanlig pute. -da du snur deg fra den ene siden til den andre (i senga) hold beina samlet(foster stilling) og vipp deg rund -sitt ikke med beina i kors -sitt med bena på gulvet,rett i ryggen Dette var noen tips hvertfall,uff hosker at jeg sleit noe veldig! Lykke til:O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå