Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 min datter på 11 mnd gjør ikke det. Men hun elsker å sitte. Jeg setter henne på gulvet, og så får hun masse leker. Jeg har en pute bak henne i tilfelle hun faller bakover. Hun gjør ikke det da, menn sånn i tilfelle. Puten ligger ikke intill ryggen hennes så hun har ikke støtte i den. Men hun elsker å sitte slig å trøyer seg, prater og leker masse. Og raser når jeg legger henne ned. Hun har ikke sjangs til å komme seg i sittende posisjon på egenhånd. Hvor galt er det å la henne sitte?
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 dytter denne, dette lurer jeg også på. Sønnen min på snart ti mnd elsker også å sitte, men setter seg heller ikke opp selv. Han legger seg ned hvis han blir sliten da, klarer å ta seg for sånn at han ikke faller.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 en må jo bruke sunn fornuft og ja klart en på 10-11 måneder må få lov til å sitte litt. Denne diskusjonen var igår, men da var det snakk om en baby på knappe 5 mnd som kunne sitte selv...
Anonym bruker Skrevet 20. november 2006 #4 Skrevet 20. november 2006 Ja, det blir jo litt annet med en 5 mnd gammel baby.........min var alt for "rund i rumpe" på den alderen. Men det er vel bare å forsøke bruke sunn fornyft. MEN, det er lett for at det blir en del sitting, når det er den eneste måten å holde hunøret ved like på....
Lilleh Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Fysioterapeuten snakket om dette med sitting, og problemet i følge henne var det å stable opp med puter rundt og bare la de sitte der.. da blir de ikke stimulert til å krype, krabbe, reise seg og ikke minst sette seg opp selv. Når snuppa var ca 7-8 mnd begynte jeg å sette henne på gulvet (av og til mest praktisk) selv om hun ikke satt seg opp selv. Men da var hun meget mobil og jeg så ikke problemet med at hun ble passiv av å sitte litt av og til.. Alt med måte sier nå jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå