Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. november 2006 #1 Skrevet 20. november 2006 MME, spiser stor porsjon grøt til forkost og kvelds, + middag, får frukt noen ganger også. drikker 6-700 ml i døgnet. Legger seg kl 21, grøtmåltidet er rundt kl 19, så får hun melk rett før hun legger seg. hun våkner mellom 2 og 4 og skal ha melk...prøvde en natt å ikke gi henne, hun lå bare våken å prøvde å sove..øynene opp og igjen...så å snurret, i nesten 3 timer uten å sove. ga henne da litt melk, og hun sovnet igjen. hvordan skal jeg gjøre det? skal jeg "krangle" eller går dette med natt mat over av seg selv?
Gjest Skrevet 20. november 2006 #2 Skrevet 20. november 2006 Det går seg til! Men du kan ikke forvente at hun skal "skjønne" det med en gang ) Hvor lenge har dere prøvd? Mitt beste tips er vel at du virkelig har bestemt deg for at hun ikke skal få flaske. Jeg har selv mme-barn, og avvente henne da hun var 5,5 mnd. Det tok to netter, og så våknet hun ikke etter mat lenger. Du må være standhaftig, men rolig. Ikke gi etter på matingen, men kose, stryke, gi smokk/koseting. Ikke ta henne opp, men la henne få kosen i senga. Etter noen netter skal det gå seg til. Lykke til!
Lilleh Skrevet 20. november 2006 #3 Skrevet 20. november 2006 Hos noen går det over av seg selv (snuppa her slutta nesten så og si på 8 mnd dagen helt av seg selv...) Andre jeg vet om skal fremdeles ha nattmat, selv når de er 1,5 år... og da har de også virkelig prøvd å avvenne!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 20. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. november 2006 har ikke prøvd mer enn en natt hehe. jeg har ganske dårlig tålmodighet på nattetid desverre. hun pleier å kommer over i senga vår når hun våkner for mat, og ligger sammen med oss til hun har fått mat og sovner...hun sovner på et par minutter etter maten bare. jeg må kansje fortsette å ta henne opp i senga vår?! å slutte både med det og melken samtidig, blir ikke det litt mye? uansett så syntes jeg det er så koselig å sove sammen med henne, og kose masse masse under varm dyne=)
Gjest Skrevet 20. november 2006 #5 Skrevet 20. november 2006 Jo, jeg hadde kuttet ut samsovingen også jeg. Husk på at de små helst ikke skal bli for varme. Det kan bli altfor "god" temperatur under dyna di + at du varmer opp ved siden av. Barn sier i fra om de blir for kalde, blir de overopphetet blir de som regel slappe og døs'ne og har ikke like lett for å få sagt i fra. Vi satte en deadline på når natten var over vi; kl 06. Før det fikk ikke Fanny flaske, bare kos og smokk (i sin egen seng). Det funket fint det ) Sett av noen netter og forbered deg på at det tar noen runder før hun forstår de nye reglene. Dere vil sove bedre alle sammen, både hun og dere, når dere først har fått inn rutinene )
Gjest Skrevet 20. november 2006 #6 Skrevet 20. november 2006 Hei. Etter det jeg har fått med meg her, tar som regel nattavvenning 3 dager. Hos oss tok det 1 natt før han skjønte det. Da var han våken i 2 timer, andre natten våknet han kun for å få vann. Han fikk det samme som jenta di. 2 grøtmåltider + et middagsmåltid + mme. HS mente at han da ikke trengte mat på natten, noe jeg var enig i. Men syns det var vanskelig å starte avvenningen, var liksom aldri opplagt til det. Når han var 5,5 mnd. bestemte jeg meg for at NÅ er det slutt på nattmaten. Og det gikk jo strålende. Greit å bestemme seg for den natten du vil begynne, gi henne kun vann når hun våkner, hun vil sikkert bli sinna, men fortsett bare å tilby henne vann. Hun vil nok skjønne det etter 1-3 netter og det er virkelig verdt å være mye oppe i 3 netter når du kan sove uavbrutt i dagene etter det : ) Du burde også sette en grense for når du mener det er morgen og hun kan få frokost. Her satt jeg en grense på kl. 06, men han våknet kl. 08 den første natten. Nå får han siste måltid kl. 18, legges kl. 19 og sover da til mellom 07 og 08. Han har begynt å våkne en del på natten nå, men nå er det tenner som plager han, han forventer ikke mat. Lykke til : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå