Gå til innhold

fysjamegsådårligmorjeger

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg setter barnet mitt opp selvom han ikke klarer å sitte på egenhånd.Er så slem atte!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi deg nå mor til Martin...vi VET hva du mener om den saken.

Skrevet

Bare lurer... hvordan kan du klare å sette opp barnet ditt hvis han ikke klarer å sitte på egenhånd? Da må du jo støtte ham, og da sitter han ikke selv..?? Hehe...

Eller mener du at du setter ham opp, selv om han ikke kan sette seg opp selv ennå??

Hvorfor skrive et sånt innlegg, bare for å provosere? Legg det ut på kranglesiden, hvis du vil provosere!

Regner med at du ikke lar ham sitte lange stunden alene, og da er det greit. Korte perioder er greit, sier fysioterapeuten.

Er vel for øvrig vanskelig å ikke la barnet sitt litt selv etter hvert.. gutten min er 10 måneder, og setter seg ikke opp selv ennå, men han kan sitte nokså bra og stødig. Når jeg skal mate ham, sitte han enten på fanget mitt eller i stolen sin.

Jeg lar ham imidlertid aldri sitte alene på matta og leke. Han sitter alene kun 1-2 min av gangen (kanskje 1-2 ganger om dagen, andre dager ikke noe).

Joachims mamma

Skrevet

Bare lurer på en ting.....Det er jo veldig mye snakk om at de skal følge sitt eget tempo og ikke "hjelpes" fram. Mitt eldste barn er 14, og den gangen var det ikke så mye informasjon om sånt og når jeg tenker meg om så satt hun MYE med puter stablet rundt seg fra 6 mnd...hva kan være farlig egentlig? Så hvis hun som tenåring klger på vondt iryggen så bør jeg ha dårlig samvittighet? Følger dagens "regler" nå, det er jo ikke om å gjøre at de klarer alt mulig fortest mulig,men.....

3barnsmor

Skrevet

Alt er jo "farlig"for tiden.kan ikke skjønne at det gjør noe om man setter opp barnet hvis hun har balansen selv.Dersom de trives med å sitte sånn,så er det kanskje riktig for barnet

Skrevet

da vi var hos fysio for ei stund siden,sa hun at de ikke kunne si at vi ikke skulle la ungen sitte selv om ungen ikke satt seg opp selv. de hadde ingen bevis for at det var skadelig

Skrevet

Det var da voldsomt så dette sittegreiene skulle sitte i hos folk!!

Herlighet, let it go!!

Alle gjør vel det de mener er best for sitt barn, riktig eller ikke riktig!! Det får vel hver enkelt velge!

Skrevet

Nemlig, de fleste av oss tok ikke skade av det våre mødre gjorde med oss.

Men: det er ikke dermed sagt at vi skal gjøre alt som våre mødre gjorde med oss, "for det gikk jo bra". Våre mødre røyket, da trodde man ikke at det var så farlig.. (men det gikk jo og går jo stort sett bra, det også..)

Verden går framover. Jeg tror på å følge anvisninger fra leger, fysioterapeuter etc i dag når det gjelder innføring av fast føde, det å la barna sitte selv etc. Dvs følge rådene og VISE LITT SUNN FORNUFT.

Jeg hadde selv ambisjoner om ikke å la poden sitte i det hele tatt før han satte seg opp selv. Men: det er ikke gjennomførbart i praksis, synes jeg. Han må spise (det er lettere å mate hvis han sitter selv i stol), det er lettere - og morsommere - å sitte og leke etc. 10 måneder - setter seg ikke opp selv, krabber ikke ennå (men ikke så lenge til, tror jeg). Ungen til en venninne av meg "hoppet over" sette seg opp selv-stadiet. Han både krabbet og gikk før han satte seg opp selv. Sier seg selv at det blir vanskelig da...

Følg råd fra hs og andre, vis sunn fornuft og gjør alt med måte. Da mener jeg det går bra (er selvfølgelig forskjell på å la babyen sitte selv store deler av dagen, og litt innimellom. Ingen vits i å gamle med helsa heller..)

Joachims mamma

Skrevet

... denne var til 3-barnsmor over her..

Joachims mamma

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...